• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Oil catch tank *eentje gemaakt*

Fearless

Forumbewoner
Bij een olie opvang tankje die je aan het kleppendeksel aansluit......moet je daarbij een zuigende slang hebben vanaf je inlaat? Zodat ie de oude prut in het tankje gooit?

Of kan je gewoon vanaf het kleppendeksel een slang naar een tankje doen en meer niet.

ik dop altijd de gasklep aansluiting netjes af...

Gewoon rechtstreeks van kleppendeksel naar opvang tankje

origineel gepost door Fearless

Bij een olie opvang tankje die je aan het kleppendeksel aansluit......moet je daarbij een zuigende slang hebben vanaf je inlaat? Zodat ie de oude prut in het tankje gooit?

Of kan je gewoon vanaf het kleppendeksel een slang naar een tankje doen en meer niet.

zo'n racefiets-drink-flesje werkt uitstekend

Dus de oude zooi loopt er zonder vacuum gewoon in :D

Ik laat iemand een leuk klein potje lassen. Gewoon een simpel kokertje met een bout onderin om hem leeg te laten lopen. Filtertje bovenop en klaar... toch?

Dus de oude zooi loopt er zonder vacuum gewoon in :D

Ik laat iemand een leuk klein potje lassen. Gewoon een simpel kokertje met een bout onderin om hem leeg te laten lopen. Filtertje bovenop en klaar... toch? sloop ff een oude overdruk van een kadett uit elkaar ....vang de korreltjes op en doe die in de catch-tank.

Waarom dat dan Ronaldo?

Heb nog wel zon apparte tank van de Corsa b over, zaten wat slangen aan. Achter het zijscherm.

en af en toe vervangen of hoe gaat dat?

Ik dacht gewoon een stop onderin die je er af en toe uitdraait om de boel schoon te maken.

en af en toe vervangen of hoe gaat dat?

Ik dacht gewoon een stop onderin die je er af en toe uitdraait om de boel schoon te maken.

gaat jarenlang mee ( apk technisch willen ze nog wel eens zeiken erover )

van de klepppendeksel naar het catch tankje,en via een filtertje wat er boven op die tank zit kan hij de lucht kwijt.

de aansluiting op de inlaat dop ik af,en er zit niks in het tankje.

de twee aansluitingen zitten wel boven op de tank,heb het ding na gemaakt uit de autocross wereld.

Zo, ik ben ff aan het prusten gegaan.

Heb het ding gemaakt van materiaal wat ik in en om de schuur hd liggen....goedkoper kandus niet:thumbup

Een koker, die ik al dicht gelast heb van onderen, met een moer en bout (voor het aftappen)

Een stuk staalwol, werdt wel is gebruikt voor het schuren van het een en ander.

En een ontluchtingsfilter, helaas een jappenmerkje er op. Maar werkt net zo goed:P

Afb006-18.jpg

Tussenschotje er in zodat de "lucht" eerst door het staalwol moet voordat t bij het carterfiltertje komt.

Dit is een beetje rot gegaan, maar het zit vast:P

Afb007-15.jpg

Nou de bovenkant afmaken, met 2 pijpjes. 1 voor het filter, de ander voor vanaf het kleppendeksel

Afb008-15.jpg

Met filter
Afb009-10.jpg

Nu alleen nog een steuntje maken, maar eerst kijken waar ik hem wegzet:thumbup

hier sluit je je carterventilatie op aan,

ipv dat het je inlaat in gaat...

dus minder vervuiling bij de gasklep en in de inlaat

ik had ook een catchtankje op de calibra, en stappenmotor uitgespoeld met remmenreiniger.

maar een dag later zat hij vast, en nu met de carterventilatie origineel, en een paar tikken met de hamer om hem weet los te tikken, doet hij het weer.

dus ik denk dat hij door de vette carterventilatiedampen wat gesmeerd word.

dus 1 advies van mijn kant is om de stappenmotor wel bij te houden met wd40 of andere smering

Terug
Naar boven