• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OIL PRESSURE SENDER SWITCH ( oliedruk zender )

@otdh wrote:Ik heb er nog 3 liggen, mocht je interesse hebben

Enig idee of deze ook geschikt zijn voor een 2.0E CIH? In dat geval heb ik wel interesse! :hmmz

Ben nog altijd op zoek naar een exemplaar voor mijn Rekord...

Cih motoren hebben t zelfde schroefdraad, maar die meters werken met andere weerstanden

Als je n orrigineel dash met meter hebt moet je er 1 van n manta gsi zoeken

iemand soms iedee waar ik zo een originele zender kan vindin die van mij zijn verloren ergens in de berg onderdelen :P

even een oud thread omhoog halen.

heb deze metertjes in mn calli zitten met een nieuwe originele vdo sensor..

nu denk ik dat de sensor gaar is want de meter springt alle kanten op onder het rijden.( heeft nooit goed gewerkt sinds montage, op los metertje doet ie hezelfde )

kan hier een airlock in zitten? of is de sensor gewoon kapot?

en welke alternatieve sensor kan ik gebruiken? ben niet weer van plan 100 neer te leggen voor zo'n ding :???:

zag hierboven de ohm range staan.

aftermarket 3 ohm tot 160 en VDO doet 12ohm tot 184ohm. is dit bevestigd?

dan zou deze aardig correct moeten zijn denk ik?

http://rspec.co.uk/b-gauge-sensors-senders-b/r-spec-precision-fuel-pressure-sensor-10-180-ohms" onclick="window.open(this.href);return false;

of heeft iemand er nog 1 slingeren die hem wil verkopen?

De mijne via dit forum voor 3 tientjes. Maar je kan ook een universele pakken.

Zwiepende meters kunnen ook een draadbreukje zijn / los contact..

Dansende meter zou ik ook in de bedrading zoeken. En zoals hierboven al gemeld: geen aftermarket zender plaatsen, waardes kloppen niet en de meting daardoor ook niet.

ook even inhaken op dit onderwerp,

Ik heb sinds kort weer een kadett gsi c20ne uit 91 maar nu heb ik achter het blok (waar deze sensor zit 1 kabeltje los liggen (blauw/geel).

Op mijn digidash blijft de meter vol staan zoals die bij een koude motor moet staan maar als de motor warm is zouden die balkjes minder moeten worden.

digidash koude motor maar zo staat de olie meter continu..ook als die warm is (na 60-70 km)

Nu heb ik achter op het blok wel de olie temperatuur sensor zitten (1 polige stekker (blauwe/gele draad) maar de draad voor de olie druk(volgens mij)(zonder stekker) hangt er gewoon los (afgebroken ? ).

nu denk ik dus dat ik de sensor moet hebben met 2 aansluitingen die in deze topic is genoemd.

mijn sensor in c20ne kadett gsi

lossen kabeltje:

losse kabeltje en blauw/gele met stekker voor op de temperatuur sensor:

en deze sensor zou er in mijn ogen op moeten:

klopt dat??

gr. Paul

Terug
Naar boven