• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

oldtimer en absurde prijzen

Het valt me op dat de laatste tijd veel wegenbelastingvrije auto's echt gigantisch overprijst worden.

ik kijk dan voornamelijk naar de D en E Kadett en de C Ascona.

Kijk,een mooie auto mag best wat kosten,zeker in een mooie uitvoering maar er worden ook gewoon barrels aangeboden voor prijzen waar je een nette niet MRB vrije wagen voor koopt.

Maar bijvoorbeeld 2450 voor een D Kadett met plekjes uit 84 vind ik gewoon erg veel geld.

Zelf heb ik voor dagelijks een C Ascona uit 1984,wit van kleur,op LPG en origineel nu even een ton gelopen,daar heb ik dan 2000 euro voor gegeven,maar wel een nieuwe LPG installatie erin en in zeer mooie staat,glanst als een nieuwe rijdt perfect en nergens roest,dat vond ik,zeker vanwege de LPG,een acceptabele prijs,heb er nu bijna 25000 km mee gereden maar er is verder nog geen stuiver ingegaan, maar ze staan soms in mindere staat voor 3500 tot 4500 euro,gaat echt nergens over.

Of een roestige 85er E Kadett voor 750 euro,OK,hij is dan MRB vrij,maar als ie dat niet zou zijn vang je er nog geen 100 euro voor,ja voor onderdelen hooguit.

Onderstaande D Kadett op marktplaats is ook weer zoiets,als je dat ziet dan zou je er geen stuiver voor geven maar er wordt gewoon 600 euro gevraagd!

Ben ik nou de enige die zich erover verbaast?

Als mensen dat ervoor willen vragen, moeten ze toch zelf weten ?

Teduur en ze verkopen het toch niet, als iemand het wel koopt heeft hij het geld ervoor over gehad ;)

Snap wel wat je bedoelt hoor, maar ik kan me er niet druk over maken ieder moet zelf weten wat hij met zijn spullen doet toch.

kijk aan de ene kant heb je gelijk,maar aan de andere kant

er zijn dus mensen die gewoon de prijs betalen.

naar mijn mening betaal je de prijs waar jij van vindt dit is

redelijk dan kom je op het verhaal wat is redelijk.

technies gezien is een auto van 25 jaar of ouder niets

meer waardt als alleen oud ijzer prijs,nu jaag ik waarschijnlijk

een aantal mensen tegen mij in het harnas,maar zo bedoel ik het niet

theoretisch af geschreven in die zin.

maar als de wagen 25 jaar of ouder is met al zijn voordelen krijg deze ineens weer wel waarde voor veel mensen,het rijd immers

lekker goedkoop zeker op lpg.

komen we terug op de prijs ja er zijn er bij die de hoofdprijs

vragen,maar vragen of krijgen dat zijn 2 dingen.

vgr tonsr.

Als mensen dat ervoor willen vragen, moeten ze toch zelf weten ?

Teduur en ze verkopen het toch niet, als iemand het wel koopt heeft hij het geld ervoor over gehad ;)

Snap wel wat je bedoelt hoor, maar ik kan me er niet druk over maken ieder moet zelf weten wat hij met zijn spullen doet toch.

is al gezakt van 10.000 naar 7500

nog belachelijk veel, maar idd, moet hij weten

als iemand 8000 voor 1 van mijn admirals wil betalen hou ik hem ook nie tegen ;)

maw, draai het eens om, kan jij 5k voor je corsa krijgen zeg je ook niet, nee das teveel doe maar minder

wa de gek dervoor geeft luid immer het devies ;)

ik doel erop dat de prijzen lijkt het wel kunstmatig hoog worden gehouden,als het maar belastingvrij is klappen ze er meteen ettelijke honderden euro's op.

een niet wegenbelastingvrije wagen in de staat zoals die D Kadett van maktplaats brengt mischien 100 euro op.

Het wordt voor de liefhebber met een smalle beurs steeds lastiger om een nette youngtimer voor een leuke prij te kopen.

kijk aan de ene kant heb je gelijk,maar aan de andere kant

er zijn dus mensen die gewoon de prijs betalen.

naar mijn mening betaal je de prijs waar jij van vindt dit is

redelijk dan kom je op het verhaal wat is redelijk.

technies gezien is een auto van 25 jaar of ouder niets

meer waardt als alleen oud ijzer prijs,nu jaag ik waarschijnlijk

een aantal mensen tegen mij in het harnas,maar zo bedoel ik het niet

theoretisch af geschreven in die zin.

maar als de wagen 25 jaar of ouder is met al zijn voordelen krijg deze ineens weer wel waarde voor veel mensen,het rijd immers

lekker goedkoop zeker op lpg.

komen we terug op de prijs ja er zijn er bij die de hoofdprijs

vragen,maar vragen of krijgen dat zijn 2 dingen.

vgr tonsr.

is al gezakt van 10.000 naar 7500

nog belachelijk veel, maar idd, moet hij weten

als iemand 8000 voor 1 van mijn admirals wil betalen hou ik hem ook nie tegen ;)

maw, draai het eens om, kan jij 5k voor je corsa krijgen zeg je ook niet, nee das teveel doe maar minder

wa de gek dervoor geeft luid immer het devies ;)

origineel gepost door asconahobbyist

Het valt me op dat de laatste tijd veel wegenbelastingvrije auto's echt gigantisch overprijst worden.

Kijk,een mooie auto mag best wat kosten,zeker in een mooie uitvoering maar er worden ook gewoon barrels aangeboden voor prijzen waar je een nette niet MRB vrije wagen voor koopt.

Maar bijvoorbeeld 2450 voor een D Kadett met plekjes uit 84 vind ik gewoon erg veel geld.

Zelf heb ik voor dagelijks een C Ascona uit 1984,wit van kleur,op LPG en origineel nu even een ton gelopen,daar heb ik dan 2000 euro voor gegeven,maar wel een nieuwe LPG installatie erin en in zeer mooie staat,glanst als een nieuwe rijdt perfect en nergens roest,dat vond ik,zeker vanwege de LPG,een acceptabele prijs,heb er nu bijna 25000 km mee gereden maar er is verder nog geen stuiver ingegaan, maar ze staan soms in mindere staat voor 3500 tot 4500 euro,gaat echt nergens over.

Of een roestige 85er E Kadett voor 750 euro,OK,hij is dan MRB vrij,maar als ie dat niet zou zijn vang je er nog geen 100 euro voor,ja voor onderdelen hooguit.

Onderstaande D Kadett op marktplaats is ook weer zoiets,als je dat ziet dan zou je er geen stuiver voor geven maar er wordt gewoon 600 euro gevraagd!

Heb jij daar even een mooie koop gesloten !!!

Een LPG installatie inbouwen kost ook al zo'n 2000 Euro.

Fantastisch.

--Dit even off topic--

de installatie die in mijn auto zit kost ingebouwd en afgemeld en al rond de 1000 euro,dat betekent dat ik dus voor de auto zeg maar ook 1000 euro heb betaald,is gezien wat er tegenwoordig voor gevraagd wordt inderdaad een koopje,enig nadeel is dat ie wit is,maar hij zit wel erg mooi in de lak gelukkig.

Ben er wel gelukkig mee,hij rijdt fijn en is tot dusver erg betrouwbaar.

maar als je zou gaan rekenen,een vergelijkbare auto staat op internet voor tussen de 2 en 3000 euro,op benzine,en dan dus nog 1000 euro voor het gas,dan ben je dus tussen de 3 en 4000 euro kant en klaar kwijt,dan rij je wel MRB vrij maar je hebt wel de hoofdprijs betaald,die je puur als je goedkoop wilt rijden niet echt terug verdient,immers,een zo oude wagen vraagt toch wel wat meer liefde en aandacht,onder meer de bestrijding van roest,dat zal bij mijn Ascona ook heus wel komen,hij is immers bijna 27 jaar oud!

ik doel erop dat de prijzen lijkt het wel kunstmatig hoog worden gehouden,als het maar belastingvrij is klappen ze er meteen ettelijke honderden euro's op.

een niet wegenbelastingvrije wagen in de staat zoals die D Kadett van maktplaats brengt mischien 100 euro op.

Het wordt voor de liefhebber met een smalle beurs steeds lastiger om een nette youngtimer voor een leuke prij te kopen.

Daar sla je de spijker op de kop, omdat je goedkoop wilt rijden.

Maar daar gaat een oldtimer toch niet om of wel ? Ik heb geen oldtimers omdat ze zo lekker "goedkoop" zijn maar omdat ik daar liefhebber van ben. En ben bereid meer tebetalen voor een mooi exemplaar.

Prijs kunstmatig hooghouden, niet in zo'n kleine markt als het teduur is verkoop je het toch niet en zakt de prijs wel.

Weet nog vanuit de zundapp wereld dat bepaalde onderdelen echt schofterig duur waren, ookal was er goedkope immitatie mensen wilden toch dat ene originele onderdeel en aangezien het vraag en aanbod is bleef die prijs hoog. Later zakte de intresse voor bepaalde delen en zakte de prijs weer.

Maar als jij nu je ascona tekoop gaat zetten, stel voor je moet er vanaf.

Wat doe je dan ga je hem volgens jouw beredenering (een oude auto is niets waard dus lage prijs) voor een 1000 euro tekoop zetten. Of ga je op de huidige marktwaarde van 3/4 duizend euro zitten ?

origineel gepost door asconahobbyist

Heb jij daar even een mooie koop gesloten !!!

Een LPG installatie inbouwen kost ook al zo'n 2000 Euro.

Fantastisch.

--Dit even off topic--

ik zou van mijn aanschaf uitgaan en enige afschrijving,ik zou dan inderdaad rond de 1750 gaan vragen,dat vind ik zo'n auto waard.

Ik heb in inderdaad 4 ascona's,3 voor de hobby en 1 op gas voor dagelijks,ik had ook een corsa oid kunnen kopen op diesel of gas maar ik heb met modern spul niks,vandaar dat ik nog steeds Ascona rijdt,ik heb dan de mazzel dat het erg betrouwbare auto's zijn maar je calculeert toch een x bedrag aan onderhoud in omdat het toch oud spul is,mijn gas ascona ziet er ook niet uit zoals de vele geragde belastingvrije Mercedes diesels,maar gewoon strak en netjes,ik was m ook regelmatig en als er wat bijgewerkt moet worden doe ik dat meteen,ik rij m zeker niet om goedkoop uit te zijn.

de installatie die in mijn auto zit kost ingebouwd en afgemeld en al rond de 1000 euro,dat betekent dat ik dus voor de auto zeg maar ook 1000 euro heb betaald,is gezien wat er tegenwoordig voor gevraagd wordt inderdaad een koopje,enig nadeel is dat ie wit is,maar hij zit wel erg mooi in de lak gelukkig.

Ben er wel gelukkig mee,hij rijdt fijn en is tot dusver erg betrouwbaar.

maar als je zou gaan rekenen,een vergelijkbare auto staat op internet voor tussen de 2 en 3000 euro,op benzine,en dan dus nog 1000 euro voor het gas,dan ben je dus tussen de 3 en 4000 euro kant en klaar kwijt,dan rij je wel MRB vrij maar je hebt wel de hoofdprijs betaald,die je puur als je goedkoop wilt rijden niet echt terug verdient,immers,een zo oude wagen vraagt toch wel wat meer liefde en aandacht,onder meer de bestrijding van roest,dat zal bij mijn Ascona ook heus wel komen,hij is immers bijna 27 jaar oud!

vraag een aanbod maakt prijs

veel vraag weinig aanbod is hoge prijs

veel aanbod weinig vraag is lage prijs

de meeste mensen die belastingvrij rijden zijn de liefhebbers

alleen komen er steeds meer zakenemensen die goedkoop willen rijden dus oldtimer op LPG

onderhoud mag niets kosten dus knallen maar olie pijlen noway

bandjes vervangen ben je mal en dan de apk komt apk reparatie van 300 of meer trap m dan maar naar de sloop

want ze willen tenslotte goedkoop rijden en 300 voor apk zitten ze niet op te wachten

ook worden veel belastingvrije auto's aangeboden op moment dat apk afloopt want dan komen er kosten aan

en dat mag niet want ze willen goedkoop rijden

een liefhebber weet dat het niet goedkoop rijden is

oldtimers vragen tenslotte meer onderhoud dan nieuwe auto's

enige voordeel is je verzekering (oldtimer tarief) en belastingvrij op LPG

maar die extra kosten ben je vaak kwijt aan extra onderhoud

groet michel

Daar sla je de spijker op de kop, omdat je goedkoop wilt rijden.

Maar daar gaat een oldtimer toch niet om of wel ? Ik heb geen oldtimers omdat ze zo lekker "goedkoop" zijn maar omdat ik daar liefhebber van ben. En ben bereid meer tebetalen voor een mooi exemplaar.

Prijs kunstmatig hooghouden, niet in zo'n kleine markt als het teduur is verkoop je het toch niet en zakt de prijs wel.

Weet nog vanuit de zundapp wereld dat bepaalde onderdelen echt schofterig duur waren, ookal was er goedkope immitatie mensen wilden toch dat ene originele onderdeel en aangezien het vraag en aanbod is bleef die prijs hoog. Later zakte de intresse voor bepaalde delen en zakte de prijs weer.

Maar als jij nu je ascona tekoop gaat zetten, stel voor je moet er vanaf.

Wat doe je dan ga je hem volgens jouw beredenering (een oude auto is niets waard dus lage prijs) voor een 1000 euro tekoop zetten. Of ga je op de huidige marktwaarde van 3/4 duizend euro zitten ?

Als het om een grote auto gaat ( oldtimer Omega/ Senator enzovoort ) dan is het nog wel zinvol om een belastingvrije te kopen. Ik ben ook te beroert om voor een auto van 87 mtf veel belasting te gaan betalen.

Echter voor een nieuwere auto of een auto van 87 die toch amper wat kost in de maand, bijvoorbeeld een E kadett (GSi) D kadett Corsa, Ascona C Dan maakt het me geen hol uit.

Heb een tijdje zitten kijken naar een BMW 5 Serie.. E39 heel mooi enzo, heb ook wel geld voor over. Maar als je dan kijkt naar het type daarvoor de E32 dan heb ik het er echt totaal niet voor over om dan nog belasting voor zo'n ding te gaan betalen.

Daarom snap ik het dat de belastingvrije E32 wat meer kost dan de niet belastingvrije. Ik snap het niet dat dit bij E kadettjes wel het geval is aangezien je toch al haast niks betaald.

@ mies en geri

Verzekering maakt vrij weinig uit. Als de auto uit 87 is kun je ook gewoon een oldtimer verzekering afsluiten.. bij verzekeraars is de grens vaak 20 jaar.

ik zou van mijn aanschaf uitgaan en enige afschrijving,ik zou dan inderdaad rond de 1750 gaan vragen,dat vind ik zo'n auto waard.

Ik heb in inderdaad 4 ascona's,3 voor de hobby en 1 op gas voor dagelijks,ik had ook een corsa oid kunnen kopen op diesel of gas maar ik heb met modern spul niks,vandaar dat ik nog steeds Ascona rijdt,ik heb dan de mazzel dat het erg betrouwbare auto's zijn maar je calculeert toch een x bedrag aan onderhoud in omdat het toch oud spul is,mijn gas ascona ziet er ook niet uit zoals de vele geragde belastingvrije Mercedes diesels,maar gewoon strak en netjes,ik was m ook regelmatig en als er wat bijgewerkt moet worden doe ik dat meteen,ik rij m zeker niet om goedkoop uit te zijn.

origineel gepost door GlennGSI

@ mies en geri

Verzekering maakt vrij weinig uit. Als de auto uit 87 is kun je ook gewoon een oldtimer verzekering afsluiten.. bij verzekeraars is de grens vaak 20 jaar.

oldtimer tarief of klassieker tarief

zit wel degelijk verschil in

groet michel

Terug
Naar boven