• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

oldtimer en absurde prijzen

vraag een aanbod maakt prijs

veel vraag weinig aanbod is hoge prijs

veel aanbod weinig vraag is lage prijs

de meeste mensen die belastingvrij rijden zijn de liefhebbers

alleen komen er steeds meer zakenemensen die goedkoop willen rijden dus oldtimer op LPG

onderhoud mag niets kosten dus knallen maar olie pijlen noway

bandjes vervangen ben je mal en dan de apk komt apk reparatie van 300 of meer trap m dan maar naar de sloop

want ze willen tenslotte goedkoop rijden en 300 voor apk zitten ze niet op te wachten

ook worden veel belastingvrije auto's aangeboden op moment dat apk afloopt want dan komen er kosten aan

en dat mag niet want ze willen goedkoop rijden

een liefhebber weet dat het niet goedkoop rijden is

oldtimers vragen tenslotte meer onderhoud dan nieuwe auto's

enige voordeel is je verzekering (oldtimer tarief) en belastingvrij op LPG

maar die extra kosten ben je vaak kwijt aan extra onderhoud

groet michel

inderdaad,voor de kosten hoef je het niet te doen.

Inmiddels zijn al mijn Ascona's wegenbelastingvrij,maar op de LPG wagen na heb ik ze allemaal al een behoorlijke tijd,al voor dat ze 25 waren,dus ik heb er evengoed jaren voor betaald,juist omdat ik het gewoon een mooie wagen vindt,voordeel van geen belasting is dan wel weer dat je er dus gewoon 4 op de weg kan houden,geld wat je daarmee bespaart kan je weer in wat extra onderhoud en opknapwerk stoppen.

Maar wat me opvalt is dat mensen gewoon echt ziek veel vragen zodra het ding (bijna) de 25 gepasseerd is,voor auto's die het gewoon echt niet waard zijn.

Ik heb jaren gelden eens een D Kadett gekocht,was toen 21 jaar oud,50 euro voor betaald,een vergelijkbaar ding in dezelfde staat,het was geen verkeerde,wordt nu 1000 tot 1500 euro voor gevraagd.

Als het om een grote auto gaat ( oldtimer Omega/ Senator enzovoort ) dan is het nog wel zinvol om een belastingvrije te kopen. Ik ben ook te beroert om voor een auto van 87 mtf veel belasting te gaan betalen.

Echter voor een nieuwere auto of een auto van 87 die toch amper wat kost in de maand, bijvoorbeeld een E kadett (GSi) D kadett Corsa, Ascona C Dan maakt het me geen hol uit.

Heb een tijdje zitten kijken naar een BMW 5 Serie.. E39 heel mooi enzo, heb ook wel geld voor over. Maar als je dan kijkt naar het type daarvoor de E32 dan heb ik het er echt totaal niet voor over om dan nog belasting voor zo'n ding te gaan betalen.

Daarom snap ik het dat de belastingvrije E32 wat meer kost dan de niet belastingvrije. Ik snap het niet dat dit bij E kadettjes wel het geval is aangezien je toch al haast niks betaald.

@ mies en geri

Verzekering maakt vrij weinig uit. Als de auto uit 87 is kun je ook gewoon een oldtimer verzekering afsluiten.. bij verzekeraars is de grens vaak 20 jaar.

origineel gepost door mies&geri

ook worden veel belastingvrije auto's aangeboden op moment dat apk afloopt want dan komen er kosten aan

geen enkel probleem mee, ik koop bij voorkeur een wagen zonder apk op bovengenoemde reden, cheap, men wil ervan af, geef maar aan mij

heb alle faciliteiten om een wagen weer in orde te brengen, er een geldige apk op te krijgen ,en mijn oltimerhart zorgt ervoor dat ze niet op de sloop belanden :thumbup

origineel gepost door GlennGSI

@ mies en geri

Verzekering maakt vrij weinig uit. Als de auto uit 87 is kun je ook gewoon een oldtimer verzekering afsluiten.. bij verzekeraars is de grens vaak 20 jaar.

oldtimer tarief of klassieker tarief

zit wel degelijk verschil in

groet michel

mijn ervaring is dat ze vaak uitegleefd zijn

0,0 onderhoud hebben gehad

wel worden die dus goedkoper aangeboden

zo heb ik inmiddels al 4 oldtimers staan die opgeknapt moeten worden

off topic mijn oude taunus 15M coupe word nu ook weer aangeboden http://link.marktplaats.nl/395319974

verschil is dat ik er toen hoop geld in gestoken heb om op de weg te houden en nu is hij flink verwaarloosd

en apk is inmiddels verlopen

EDIT is weer keer verkocht geweest en sinds 2004 niet meer gekeurd geweest

groet michel

inderdaad,voor de kosten hoef je het niet te doen.

Inmiddels zijn al mijn Ascona's wegenbelastingvrij,maar op de LPG wagen na heb ik ze allemaal al een behoorlijke tijd,al voor dat ze 25 waren,dus ik heb er evengoed jaren voor betaald,juist omdat ik het gewoon een mooie wagen vindt,voordeel van geen belasting is dan wel weer dat je er dus gewoon 4 op de weg kan houden,geld wat je daarmee bespaart kan je weer in wat extra onderhoud en opknapwerk stoppen.

Maar wat me opvalt is dat mensen gewoon echt ziek veel vragen zodra het ding (bijna) de 25 gepasseerd is,voor auto's die het gewoon echt niet waard zijn.

Ik heb jaren gelden eens een D Kadett gekocht,was toen 21 jaar oud,50 euro voor betaald,een vergelijkbaar ding in dezelfde staat,het was geen verkeerde,wordt nu 1000 tot 1500 euro voor gevraagd.

nie allemaal, mijn recente admiral heb ik ooit verkocht aan mensen die idd dachten, leuk, aparte oldtimer, cheap rijden, ik heb de wagen voor hen onderhouden, ze kwamen er van terug dat er toch wel wat meer onderhoud aan zat dan verwacht, besloten hem na 3 jaar te verkopen

geef niks, heb um teruggekocht en inmiddels nieuwe apk drop en bezig om ook optisch weer in glorie te herstellen :)

geen enkel probleem mee, ik koop bij voorkeur een wagen zonder apk op bovengenoemde reden, cheap, men wil ervan af, geef maar aan mij

heb alle faciliteiten om een wagen weer in orde te brengen, er een geldige apk op te krijgen ,en mijn oltimerhart zorgt ervoor dat ze niet op de sloop belanden :thumbup

mijn ervaring is dat ze vaak uitegleefd zijn

0,0 onderhoud hebben gehad

wel worden die dus goedkoper aangeboden

zo heb ik inmiddels al 4 oldtimers staan die opgeknapt moeten worden

off topic mijn oude taunus 15M coupe word nu ook weer aangeboden http://link.marktplaats.nl/395319974

verschil is dat ik er toen hoop geld in gestoken heb om op de weg te houden en nu is hij flink verwaarloosd

en apk is inmiddels verlopen

EDIT is weer keer verkocht geweest en sinds 2004 niet meer gekeurd geweest

groet michel

@ mies en geri

groet michel

Klassieker tarief ?? men broer heeft zen E kadett uit 90 als oldtimer verzekerd.. ala 100 euro int jaar.

nie allemaal, mijn recente admiral heb ik ooit verkocht aan mensen die idd dachten, leuk, aparte oldtimer, cheap rijden, ik heb de wagen voor hen onderhouden, ze kwamen er van terug dat er toch wel wat meer onderhoud aan zat dan verwacht, besloten hem na 3 jaar te verkopen

geef niks, heb um teruggekocht en inmiddels nieuwe apk drop en bezig om ook optisch weer in glorie te herstellen :)

ja klassieker tarief is duurder dan oldtimer maar goedkoper als dagelijks

groet michel

dat snap ik dat je dat ermee bedoelde.. maar men broer heeft niks met een klassieker tarief te maken.. die betaald gewoon voor een oldtimer, terwijl zen auto uit 1990 komt. Omdat ie dus 20 jaar oud is.

@ mies en geri

groet michel

Klassieker tarief ?? men broer heeft zen E kadett uit 90 als oldtimer verzekerd.. ala 100 euro int jaar.

ik heb de rode Ascona J en de blauwe Berlina in de oldtimer verzekering van polis direct zitten,max km 3000,meer rijden ze ook echt niet,kost WA 62 euro per jaar.Van het voorjaar wordt de rode getaxeerd en gaat ie in de all-risk.

De LPG Ascona heb ik gewoon in de normale verzekering,ik rij er tussen de 25000 en 30000km per jaar mee,ik heb geen zin in gezeur,moet gewoon goed verzekerd zijn.

Juist door mn kilomterage is ie op LPG,de modernere voorganger van deze Ascona liep ook op LPG,benzine is gewoon niet grappig meer.

Overigens verzorg ik m wel goed en was en poets ik m regelmatig.

Hij is ook in een dermate staat dat ik er ook meetings mee afrij,laatst in Amersfoort had ik m nog mee!

Terug
Naar boven