• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

oldtimer en absurde prijzen

Iedereen probeert er een slaatje uit te slaan, maar als je een beetje zoekt heb je dezelfde auto ook wel voor stukken minder geld.

Over de 1000 voor een kadett D.. Ik zie het er niet in. Net zoals je hier wel eens een corsa gsi b ziet voor dik over de 2000 euro.. kom op heee.. Op mp heb je er al makkelijk 1 voor 750 waar een prima auto van is te maken met paar honder euro.

Je ziet wel bepaalde modellen heel zeldzaam worden. Denk aan golf gti 1, bmw m series, etc... Dat die poen waard zijn begrijp ik wel.

Liefhebber of gewoon oldtimer voor de poen is zo'n vermoeiende zeik discussie.. zo ondoordacht ook. Koop dan al die oldtimers en knap ze op en bewaar ze binnen waar niemand ze ooit zal zien tot ze allemaal weer wegrotten! Of hou gewoon je muil als anderen zonder poen en tijd er lekker in willen rijden om wat centen te sparen.

Beide komt er uiteindelijk toch gewoon op neer dat die auto wel mooi nog rondrijdt ipv op de sloop ligt te rotten.

ik ondersteun het feit dat er belachelijke prijzen worden gevraagd en helaas te vaak ook worden verkregen voor auto's omdat ze oldtimer zijn.

Zelf heb ik een kadett e uit 1990 deze auto is is super staat, oké niet iedereen zal hem mooi vinden maar dat is een kwestie van smaak :P

Heb de auto aangeboden op internet voor 500 euro geen persoon die zelfs kwam kijken. alleen kinderachtige biedingen gehad van mensen die dachten voor 150 euro een auto te kunnen kopen met 74000 originele kilometers, geen roest en nieuwe apk. terwijl voor 1200 euro (vraagprijs) de kadett e van iets verderop uit 85 op alle gebieden minder was (al zeg ik het zelf) super snel verkocht was.

mensen denken o das lekker goedkoop rijden geen liefde voor de auto. tevens wordt er vaak geen eens gekeken naar prijsverschil tussen niet belasting vrij en wel belasting vrij voor dat verschil kan je vaak vele jaren plezier hebben van de andere auto.

misschien dat een technische staat keuring in combinatie met een kilometercheck of zo ingesteld moet worden zodat alleen auto's van echte liefhebbers die hem voor de hobby hebben geen wegenbelasting betalen.

btw de auto is niet meer te koop :)

Naja een Kadett-E van 1990 vind ik ook niet in de omgeving van 'oldtimer' vallen. Die moet nog dik 2/3 jaar wachten tot ie zichzelf oldtimer mag noemen in zo'n tijd kunnen ze hard rotten ;)...

Maar er zit inderdaad een verschil in ja. Vooral in de diesel oldtimers, die zijn zwaar in trek :)

ut heeft ook weinig te maken met niet kunnen of willen betalen

ik koop liever een bak zonder apk met werk dan de hoofdprijs te betalen en zorg ervoor dat ie weer netjes en in orde de weg op komt, en daar zit mijn winst

en ja, vragen kan iedereen alles

elkaar matsen, nee dat hoeft niet maar de prijzen opdrijven, daar naai je op lange termijn jezelf mee

Iedereen probeert er een slaatje uit te slaan, maar als je een beetje zoekt heb je dezelfde auto ook wel voor stukken minder geld.

Over de 1000 voor een kadett D.. Ik zie het er niet in. Net zoals je hier wel eens een corsa gsi b ziet voor dik over de 2000 euro.. kom op heee.. Op mp heb je er al makkelijk 1 voor 750 waar een prima auto van is te maken met paar honder euro.

Je ziet wel bepaalde modellen heel zeldzaam worden. Denk aan golf gti 1, bmw m series, etc... Dat die poen waard zijn begrijp ik wel.

Liefhebber of gewoon oldtimer voor de poen is zo'n vermoeiende zeik discussie.. zo ondoordacht ook. Koop dan al die oldtimers en knap ze op en bewaar ze binnen waar niemand ze ooit zal zien tot ze allemaal weer wegrotten! Of hou gewoon je muil als anderen zonder poen en tijd er lekker in willen rijden om wat centen te sparen.

Beide komt er uiteindelijk toch gewoon op neer dat die auto wel mooi nog rondrijdt ipv op de sloop ligt te rotten.

Terug
Naar boven