@Ghanz wrote:even terug te komen op het liefhebbers verhaal.
ben je ook liefhebber als je met weinig financele middelen een wagen bezit,
of het nu een opel is of niet, welke je met je eigen handen onderhouden kunt,
weinig tot zeer weinig gebruik van maakt, je dus niet veel kost aan brandstof en verzekering,
maar vanwege de vrijstelling van mrb net kunt betalen dat hij er staat?
vervolgens moet je mrb gaan betalen, dat kun je niet... en dan? ben je dan geen liefhebber?
jawel, waarom niet?
een oude auto voor de leuk erbij, is er straks niet meer.
een oude auto voor de leuk erbij, is er straks enkel voor hen, met een wat ruimere portomonee!
nu gaat de mrb-vrijstelling dus vervallen... dus het oldtimer gebeuren bestaat dadelijk niet meer.
gevolg: verzekering... ach meneer, u had een oldtimer... die definitie bestaat niet meer.
u had de wagen altijd in verzekering WA, voor €7,95. maar wij ontvangen nu graag
23,50 in de maand van u. u mag immers ook meer gaan rijden.
en nou net die Jan met de pet.. die amper de oldie betalen kan..
en niet meer betalen kan vanwege de opgeheven mrb-vrijstelling... die kan zijn
wagentje.. waar hij een boel van zijn zuur verdiende rotcentjes in heeft gestopt.
van de hand doen, omdat hij het niet meer betalen kan...
t arme ding veranderd van eigenaar voor een appel en een ei...
als je m al kwijt raakt...
de aktie van de verkoper van deze kadett is volgen mij wel wat aan de vroege kant,
maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal. laat hem maar afscheid nemen, van zijn trouwe kadett
het is niet anders. maar voor mij kan het wel een liefhebber zijn, een die het dan niet meer betalen kan,
er dusdanig van onder de indruk is, en er nu geen lol meer aan beleeft om er ook nog maar 1 enkele euro aan te spenderen.
begrijpelijk.
Een oldtimer blijft een oldtimer of je er nou wegenbelasting voor moet betalen of niet, toen ik nog een Manta had kon ik hem bij verschillende verzekeringsmaatschappijen verzekeren als oldtimer terwijl die nog helemaal niet belastingvrij was.
En laten we eerst afwachten wat ze nou precies gaan doen, misschien krijg je wel een soort van overgangsregeling of bestaat het kabinet Rutte 2 niet eens meer. In dat geval kan het hele regeerakkoord de prullenbak in en moet ze weer van voor af aan beginnen.