• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

oldtimer nummer 1 die gesloopt word dankzei den haag!!

@astraTD wrote:Dat ding loopt toch op gas??? daarom zeker eruit.

en anders vind ik het maar een aansteller voor 40,- op de 3maand wat dat ding weegt.

En dan een astra kopen? of een nieuwe wagen?

Betaal nog liever belasting voor een echte oude wagen dan een nieuwer ding hoor.

@soepkiepe wrote:zoals ik al zei, het is misschien maar 40 euro, maar de auto is straks geen reet meer waard, dus waarom zul je nog al je laatste geld er in drukken als je er uit eindelijk niks van terug ziet?

ja tis een hobby, en mag zeker geld kosten, onderdelen zijn nu al duur en schaars, als het mrb er af gaat gaan denk ik veel projecten naar de oudijzer boer, een enkele misschien naar de sloop.

onderdelen kom je nog moeilijker aan, kosten nog duurder, dan is er toch geen ol meer aan om geld in een auto te stoppen die niks meer waard is?

wat je waarschijnlijk ook gaat krijgen (al zal ik, en denk ik veel anderen er schijt aan hebben) dat wanneer je zo "oude auto" rijd al snel een stempel zal krijgen dat je geen geld hebt om eennormal auto te betalen.

dus iedereen met zo "oude auto" word gezien als een arme sloeber, net zoals nu iedereen met een groene manta al snel vergeleken worden als asocialen dankzei new kids :P

Wat een ander van mij vindt interesserend mij geen reet :jerry :jerry

Ik denk dat het met de waardevermindering best nogal mee zal vallen. De oldtimers in de goedkopere prijsklasse die vaak worden gekocht wegens het zogenaamde goedkope rijden zullen misschien wat in waarde zaken maar de oldtimers in de duurdere prijsklasse worden over het algemeen gekocht door de echte liefhebbers die het niet doen voor het goedkope rijden maar vanwege de hobby of de liefde voor een bepaald merk. En ik kan me niet voorstellen dat als je een pak geld neer legt voor een oldtimer in top conditie dat een paar tientjes wegenbelasting je doen besluiten om het niet te doen.

je moet verder kijken dan alleen de auto, wat is de situatie. ben je getrouwt, 2 kinderen 2 auto,s een hypotheek/huur geloof mij blijft niet veel geld meer over dan voor een hobby auto, je betaalt al teveel voor andere dingen in nederland. kan je wel veel gaan beunen maar dan heb je ook geen tijd voor je hobby auto.

@Fearless wrote:@astraTD wrote:Dat ding loopt toch op gas??? daarom zeker eruit.

en anders vind ik het maar een aansteller voor 40,- op de 3maand wat dat ding weegt.

En dan een astra kopen? of een nieuwe wagen?

Betaal nog liever belasting voor een echte oude wagen dan een nieuwer ding hoor.

Reed jij dan illegaal rond met de corsa?? :jerry

ik vind die vent echt een jankert

de wet is er nog niet door en wil zn kadett al slopen

en een auto opknappen hoeft niet zo duur te zijn

is maar net wat je er zelf van wilt maken

ach,bij mijn 3 ascona's al er echt wel wat gebeuren als het inderdaad eraf gaat.

Mijn rode blijft hoe dan ook,dan schors ik m wel van oktober tot april.

Mn witte daily op gas,tsja,of hij gaat eruit of alleenhet gas gaat eruit,zal 265 euro per maand gaan kosten,dat heeft geen zin. (ik ben geen profiteur want ook nog een Zafira op LPG die 240 euro per kwartaal kost0. EN mn blauwe automaat,die hou ik er sowieso niet bij,hangt er van af wat ie eventueel kan opbrengen,te weinig,dan sloop in eigen beheer. Jammer maar tis niet anders.

maar eerst nog maar afwachten hoe het uiteindelijk zal gaan,voorlopig staan de rooie ende blauwe lekker onder een kleedje te slapen en ga ik er volgend jaar nog even lekker van genieten.

zien jullie , de trend is gezet iedereen bang en een mening , begrijpelijk !

het zit ook meer tussen de oren en nog niet in de portemonee

ik heb 20 oude opels en ik rij er maar met 1 dus kwa kosten word het niet zo heel erg rampzalig

alleen het gemak gaat eraf als je ermee wilt gaan rijden moet je hem eerst weer aanmelden en dan denk je gauw zou ik dat nu wel doen want misschien rij ik er te weinig mee ? en als je er niet meer mee wilt rijden moet je hem weer afmelden dus je doet het niet resultaat ; komt die nooit meer de schuur uit

ik vind sleutelen het allerleukste maar ik wil hem ook een paar dagen per jaar proberen wat nu als de regeling eraf gaat bijna onmogelijk word

al met al word het er niet leuker op er komen minder mensen op de meetings dus dat bloed ook dood allemaal heel jammer

in mijn ogen zou het mooiste zijn voor 1 auto verzekering en belasting betalen per persoon en in al de auto`s mogen rijden die op je naam staan je betaald dan belasting en kan toch in je andere auto rijden [je kan maar in een auto tegelijk rijden ]

zij hebbe de cente en wij het plezier

totaal onzinnig vind ik het om voor elke auto die je hebt verzekering en belasting te betalen als je er maar in 1 kan rijden

maar das nederland liever het bezit belasten dan het gebruik dat levert meer op [vind ik totaal onrechtvaardig]

als iedere automobilist wegenbelasting betaald voor 1 auto wat maakt het dan uit hoeveel auto`s je hebt [is zelfs nog beter voor de economie want alles vraagt onderhoud en APK]

maar ja wie ben ik ...............

de neergaande trend is in ieder geval gezet.....................helaas

ach,het drukt dan gewoon zo'n stempel op de financien dat het gewoon niet meer uitkomt.

En milieu,tsja,als ik met 1 van de ascona's rij,dan rij ik sowieso nooit veel harder als 100-110,wild optrekken doe ik ook zelden of nooit.

dus ben ik dan een vervuiler?? Verbruikt bij normaal rijden ligt rond de 1 op 14 á 15 dus tsja........

Ik denk dat die kadett wel genoeg geld heeft opgeleverd. ongerestaureerd in originele staat op lpg (1200 of wat) doorrijden tot de laatste druppel. zuiniger kan bijna niet.

Ten dode opgeschreven, en dan moet de boel nog geld opbrengen ook.

Wel zonde van zo n kadettje. Het is dat ik er al teveel heb, anders had ik hem gered.. en dan maar hopen dat ze niks gaan veranderen aan die wegenbelasting.

Ben het helemaal eens met opel.forever!!. Ik heb er namelijk 8 auto s. Rijd hooguit 2000 km per jaar. Zou dan wel fijn zijn als je dan gewoon op 1 auto wegenbelasting moet betalen.

Dat heeft een maat van mij dus ook... Die heeft een stuk of 8 auto's staan waar hij afwisselend in rondtuft. Zijn allemaal netjes gekeurd en verzekerd en (tot nu toe) belastingvrij. En aangezien er een VW LT oprijwagen van 2000 kilo op LPG ( geen G3 ;) ), een Suburban van 2500 kilo op LPG en een audi 100 diesel van 1300 kilo bijzitten zou dat een heel fijn bedrag per maand moeten gaan kosten in totaal. Ik geloof dat alleen de Suburban al goed is voor 700 euro in de 3 maanden. :shock: Dat is echt niet te betalen voor hem en hj zal dan ook moeten gaan ruimen. De auto's erbij houden en schorsen is ook niet echt een optie, dan mogen ze namelijk niet op straat staan en moet er dus ook voor stalling betaald worden naast de schorsingskosten. :(

@trashmetal wrote:ik vind die vent echt een jankert

Wat een bullshit zeg :argue

Als ze de belasting van mijn hobby autootje nu ineens 40 euro per maand omhoog gooien dan weet ik ook niet of ik het nog wel kan / wil betalen.. Beetje kort door de bocht die reactie.

En een auto opknappen hoeft niet duur te zijn?? Als jij je auto goed op wilt knappen dan kost dat flinke centen. En dan doel ik niet op de kitspuit, de plamuurpot en een blik rol verf. Maarja, gezien de makkelijkheid waarmee jij praat over die 'slechts' 4 tientjes in de maand, heb jij misschien wel een berg geld achter de hand. Maar het gaat net als met de studiefinanciering. Als je de middelen hebt kan je het studeren en het reizen betalen, als je die niet hebt moet je een alternatief zoeken. Net als met de oldtimer, als je er plezier in hebt om in die 2200 kg wegende truck uit 1968 naar je werk te rijden vind ik dat prachtig. Met deze ommekeer in wegenbelasting is dat gewoon niet meer te doen!

Maarja, ik dwaal af :)

@Looney wrote:@trashmetal wrote:ik vind die vent echt een jankert

Wat een bullshit zeg :argue

Als ze de belasting van mijn hobby autootje nu ineens 40 euro per maand omhoog gooien dan weet ik ook niet of ik het nog wel kan / wil betalen.. Beetje kort door de bocht die reactie.

En een auto opknappen hoeft niet duur te zijn?? Als jij je auto goed op wilt knappen dan kost dat flinke centen. En dan doel ik niet op de kitspuit, de plamuurpot en een blik rol verf. Maarja, gezien de makkelijkheid waarmee jij praat over die 'slechts' 4 tientjes in de maand, heb jij misschien wel een berg geld achter de hand. Maar het gaat net als met de studiefinanciering. Als je de middelen hebt kan je het studeren en het reizen betalen, als je die niet hebt moet je een alternatief zoeken. Net als met de oldtimer, als je er plezier in hebt om in die 2200 kg wegende truck uit 1968 naar je werk te rijden vind ik dat prachtig. Met deze ommekeer in wegenbelasting is dat gewoon niet meer te doen!

Maarja, ik dwaal af :)

Inderdaad heel kort, als je geen 40 euro per maand kan missen

Moet je al niet aan een auto hobby beginnen

En als je het gas uit de kadett haalt is het best betaalbaar rijden

Het is geen diplomat :jerry

Btw, ik heb het blokje van mn vriendin dr corsa a 1.2s helemaal opgefrist

wat technische gebreken verholpen

5bak gemonteerd

linksachter nieuw stuk ingelast en afgewerkt

op andere plekken onder de voorschermen ook wat gelast en in tectyl gezet

moet nog het een en ander lassen en afwerken

dan gaat de schuurmachine en lakroller er over

en dan staat er een zgan corsa a voor nog geen 1400 euro! incl aanschaf ;)

Terug
Naar boven