• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

oldtimer uit duitsland belastingvrij?

Christian-tsx

Post veel
ik heb een vraagje,

volgend jaar worden de laatste auto's belastingvrij (t/m 1986).

nou zei mij laatst iemand dat vanaf dat moment dat de laatsten belastingvrij zijn geworden, en niet meer belastingvrije auto's bij komen.

dus ook niet wanneer je een oldtimer uit duitsland haald.

een auto van bijv. 1980 voer je dan in, maar wordt niet belastingvrij.

klopt dit verhaal? ik hoorde zelfs al dat dit vanaf 1 januari zo is:o

de reden waarom ik dit vraag is omdat ik binnenkort een mercedes moet lassen. deze komt uit duitsland maar is nog niet ingevoerd.

als dit dus voor 1 januari moet gebeuren moet ik de planning even omgooien om de mercedes eerst te doen. zodat deze wel optijd ingevoerd kan worden (ding ligt nu half uit elkaar).

is vanaf 31-12-2011 (eigenlijke datum van invoering KM heffing welke niet doorgaat)

alles van voor 31-12-1986 word nog belastingvrij alles vanaf 01-01-1987 niet meer

hoe het zit met invoer kenteken weet ik niet

weet wel dat ook dit gaat veranderen maar hoe het eruit gaat zien weet ik niet

groet michel

is vanaf 31-12-2011 (eigenlijke datum van invoering KM heffing welke niet doorgaat)

alles van voor 31-12-1986 word nog belastingvrij alles vanaf 01-01-1987 niet meer

hoe het zit met invoer kenteken weet ik niet

weet wel dat ook dit gaat veranderen maar hoe het eruit gaat zien weet ik niet

groet michel

ja dat begrijp ik. vanaf 1987 wordt het niet meer belastingvrij.

maar gaat mij puur om het invoeren na 1 januari 2011: wordt een auto van voor 1986 nog gewoon belastingvrij na het invoeren?

ik hoop dat dat gerucht wat ik hoorde onzin is. wil eerst de manta klaar hebben, dan pas de mercedes.

ja dat begrijp ik. vanaf 1987 wordt het niet meer belastingvrij.

maar gaat mij puur om het invoeren na 1 januari 2011: wordt een auto van voor 1986 nog gewoon belastingvrij na het invoeren?

ik hoop dat dat gerucht wat ik hoorde onzin is. wil eerst de manta klaar hebben, dan pas de mercedes.

daarom er gaat WEL wat veranderen maar ik weet zelf niet wat

zit zelf ook met import auto welke dan als speer klaar gemaakt moet worden

echter je kan auto wel op nederlands kenteken krijgen zonder apk

als kenteken binnen is dan schorsen en afmaken

voor kenteken hoeft auto niet technisch in orde te zijn

gaat alleen om gegevens niet om staat

groet michel

daarom er gaat WEL wat veranderen maar ik weet zelf niet wat

zit zelf ook met import auto welke dan als speer klaar gemaakt moet worden

echter je kan auto wel op nederlands kenteken krijgen zonder apk

als kenteken binnen is dan schorsen en afmaken

voor kenteken hoeft auto niet technisch in orde te zijn

gaat alleen om gegevens niet om staat

groet michel

niks van gehoord, er doen meerdere verhalen de ronde, maar het meeste is onzin. (gelukkig)

zou het voor de eigenaar van de mercedes erg jammer vinden als hij na het invoeren te horen krijgt dat ie gewoon belasting moet betalen, en dat na zoveel werk.

edit: ja klopt, auto hoeft niet helemaal klaar te zijn, had zelf ook al gedacht om dat ding eerst in te voeren voor de zekerheid, zodat ik de tijd kan nemen voor het laswerk.

niks van gehoord, er doen meerdere verhalen de ronde, maar het meeste is onzin. (gelukkig)

zou het voor de eigenaar van de mercedes erg jammer vinden als hij na het invoeren te horen krijgt dat ie gewoon belasting moet betalen, en dat na zoveel werk.

edit: ja klopt, auto hoeft niet helemaal klaar te zijn, had zelf ook al gedacht om dat ding eerst in te voeren voor de zekerheid, zodat ik de tijd kan nemen voor het laswerk.

Wat je ook importeert. als het bouwjaar voor 1987 is wordt ie nu iig nog gewoon wegenbelastingvrij bij op kenteken zetten in Nederland.

Wat je ook importeert. als het bouwjaar voor 1987 is wordt ie nu iig nog gewoon wegenbelastingvrij bij op kenteken zetten in Nederland.

Nu nog wel ja, maar inderdaad men is druk aan het rommelen in Den Haag, dus de toekomst is onzeker wat dat betreft. :hmmz

Nu nog wel ja, maar inderdaad men is druk aan het rommelen in Den Haag, dus de toekomst is onzeker wat dat betreft. :hmmz

:agentik heb ook al gehoord dat idd in januari dit al niet meer opgaat op de in te voeren auto's. Ik denk dat je gewoon even een mailtje naar de belastingdienst moet doen

:agentik heb ook al gehoord dat idd in januari dit al niet meer opgaat op de in te voeren auto's. Ik denk dat je gewoon even een mailtje naar de belastingdienst moet doen

volgens mij weten ze in den haag niet eens meer wat ze willen

ik zou gewoon een mailtje naar de rdw sturen en een mailtje wat hier hier boven staat

nou had ik wat geruchten gehoord dat ze het naar 30 jaar willen brengen maar of dat waar is het blijft natuurlijk wel een gerucht

volgens mij weten ze in den haag niet eens meer wat ze willen

ik zou gewoon een mailtje naar de rdw sturen en een mailtje wat hier hier boven staat

nou had ik wat geruchten gehoord dat ze het naar 30 jaar willen brengen maar of dat waar is het blijft natuurlijk wel een gerucht

gaat dit gewoon door dan? heb er nix meer over gehoord en ze zeiden toen dat dit samen met de km heffing in zou gaan, aangezien dat de km heffing niet doorgaat twijfelde ik dus of deze regelijng wel door zou gaan omdat t toen zoiets was dat de mensen die een oldtimer rijden toch niet zoveel rijden en er dus nietzo'n last van zouden hebben en degene die toch een oldtimer voor dagelijks wilden hebben zo op andere gedachten zouden worden gebracht... dus om t dagelijkse belastingontduiken tegen te gaan...

ben blij dat ik er 2 heb als oltimer en auto;s gaan dus alleen maar weg zonder kenteken:agent

Terug
Naar boven