• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Oldtimers weren uit de binnenstad

@RISL wrote:Verplaatst, samengevoegd en topictitel gewijzigd om dubbele topics verder te voorkomen.

Top! Duidelijker dan onze topictitels. king:

Dan weet je bij deze op wie je NIET moet gaan stemmen na de vakantie !

Ik weer persoonlijk liever iets anders uit de binnenstad.

Zoals hij wel eerder heeft gedaan, kletst Joop Atsma maar wat. Vorig jaar beweerde hij nog dat oldtimers ingevoerd worden omdat ze in Duitsland niet in de binnensteden mogen. Wat natuurlijk onzin is. Hij vermeldde er overigens niet bij dat die binnensteden in Duitsland weer van de milieuzones af willen vanwege teruglopende inkomsten voor winkeliers en verwaarloosbare milieueffecten.

Ook beweerde hij dat een oldtimer vijftig tot honderd keer zoveel schadelijke gassen uitstoot in vergelijking met een moderne auto. Dit specificeerde hij niet nader, los ervan dat dit een wel erg ruime schatting is zijn er ook geen bronnen te vinden die dit onderschrijven.

Daarbij is het idee dat dit ook maar enigszins zoden aan de dijk zet mbt het terugdringen van milieuvervuiling absurd. Niet alleen is het waanzin te denken dat uitlaatgassen, eenmaal uitgestoten, zich niet meer verplaatsen en dus niet tot de stedelijke gebieden doordringen als je de uitstoot ervan aldaar niet toestaat, maar zijn oldtimers (en wegverkeer in het algemeen) slechts verantwoordelijk voor een klein deel van de totale uitstoot. Het zou zinvoller zijn zware, verouderde, industrieen aan te pakken, en innovatieve bedrijven te stimuleren. Dat vergt echter wel een visie van lange termijn, en aangezien een kabinetperiode vier jaar (of minder) duurt is het voor hen electoraal gezien interessanter zich met dit soort kortzichtige symboolpolitiek bezig te houden.

Ik denk dat we dit vooral moeten zien als een poging om kiezers van de linkerkant voor het CDA te winnen (een partij die momenteel onder druk staat en een hoop traditionele stemmers dreigt te verliezen).

@astraTD wrote:Oh oh Denhaag mooie stad in de as :jerry

Kan ook te ver gaan he :jerry . Den Haag is mijn stadje en dat zal het ook voor altijd blijven.

Maar die regeltjes die ze verzinnen gaan echt totaal nergens over.

Maar het allerliefste wat ik heb is dat ze nou is die benzine prijs omlaag gooien.

2 jaar geleden betaalde je nog 1.40/1.38 euro. Lekker terug gaan naar 80 cent ofzo.

@mitchellboon wrote:@astraTD wrote:Oh oh Denhaag mooie stad in de as :jerry

Kan ook te ver gaan he :jerry . Den Haag is mijn stadje en dat zal het ook voor altijd blijven.

Maar het allerliefste wat ik heb is dat ze nou is die benzine prijs omlaag gooien.

2 jaar geleden betaalde je nog 1.40/1.38 euro. Lekker terug gaan naar 80 cent ofzo.

Ik wou bijna gaan zeggen rij met je wagen dat gebouw binnen :jerry Aan gezien dat je een Fje hebt beter niet doen :thumb haha

Meer verbruik is niet gelijk een grotere vervuiling volgens mij. Het is maar net hoe de auto alles verbrandt en alles filtert. Mijn auto rijdt inmiddels met een lpg injectie systeem en dat is ook al een stuk schoner dan benzine. Ik vraag me dus af met wat voor excuus ze voor zulke auto's komen.

@astraTD wrote:Oh oh Denhaag mooie stad in de as :jerry

NFA03_evw-645-5_U.jpg

Mijn excuses indien mensen zich hierdoor gekwetst voelen.

Ik ben zelf redelijk fanatiek bezig met WO2, en doe aan re-enactment, dus ik weet waarover ik praat.

@mitchellboon wrote:@astraTD wrote:Oh oh Denhaag mooie stad in de as :jerry

weet nog de tijd dat ik voor 30 euro me tank vol had

Terug
Naar boven