• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

oli/volt meter inbouwen in calibra 16v

@81supporter wrote:Ben benieuwd of je ze aan de praat krijgt.

Ik heb dezelfde klokjes aan boord maar die geven niets aan.

Verlichting werkt wel.

weet niet wanneer ik er aan begin zal ook van emiel afhangen vriend van me maar als het werkt zal ik het laten weten.

Die knip je gewoon netjes van je computer voeding af in je computer kast.

Vaak zitten er meerdere aan de kabelboom.

De kleine moet je hebben.

internevoedingide.jpg

@81supporter wrote:Die knip je gewoon netjes van je computer voeding af in je computer kast.

Vaak zitten er meerdere aan de kabelboom.

De kleine moet je hebben.

internevoedingide.jpg

helaas deze stekker past niet. had deze nog wel liggen. mis als je m aanpast door hem minder dik te maken maar hij is in breedte en hoogte te groot.

ik heb deze stekker gepakt die past wel

4-pin_interne_audiokabel_90_cm_-_sleeved_-_zwart-g1.jpg

alleen nadeel van deze stekker is dat die niet goed blijft zitten hij laat makkelijk los dus ik ga kijken of ze eventueel bij Daf stekkers hebben die passen of anders bij Brezan in venray.

@81supporter wrote:FF erop zetten en gewoon vastlijmen met een lijmpistooltje ?

dat zou de allerlaatste optie worden maar wil het gewoon netjes en fatsoenlijk doen dat het ook nog demontabel is en mis eventueel later nog te hergebruiken blijft!

@j3113 wrote:@81supporter wrote:FF erop zetten en gewoon vastlijmen met een lijmpistooltje ?

dat zou de allerlaatste optie worden maar wil het gewoon netjes en fatsoenlijk doen dat het ook nog demontabel is en mis eventueel later nog te hergebruiken blijft!

Wil je het netjes doen dan blijft een originele stekker de oplossing.

Op naar de sloop....

En lijm van een lijmpistooltje is eenvoudig weer te verwijderen.

ik heb nu een aanbod van een Oliedruk sensor die afkomt van een kadett gsi 16v.

kun je zo'n sensor aansluiten op dat klokje?

Verder zoek ik nog een schema van de penbezetting van de zekeringskast. zodat ik alles netjes in de zekeringkast kan inbouwen. ik neem aan dat er vast wel iemand zo een schema heeft. (zijn er verschillen tussen een 16v en n v6 qua penbezetting?) want ga de kabelboom uit een v6 halen.

heb nu inmiddels een nieuw klokje gekocht (heb r nu zelfs 2) met orginele stekker en stukje kabelboom.

nu heb ik ook een reactie gekregen via pm van iemand dat die wel een oliedruk sensor had van een kadett gsi. nu weet ik dat een kadett een digidash heeft en daar dus indd een oliedruksensor voor heeft.

maar werkt deze sensor wel met mijn vdo meter? (digidash is ook van VDO????)

Terug
Naar boven