• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

olie bijvullen terwijl die op max zit?

@Oenatje wrote:euh, ik weet niet of je er wat aan hebt maar bij een astra f is het zo dat je ook melding krijgt als ie te vol zit

Dit doen sommige sensoren wel, maar horen ze NIET te doen bij de Astra-F / G Vectra-A / B Calibra Omega-A / B etc, daar de sensor geheel onder de olie ligt als de peilsensor max aangeeft kan deze al niet verder omhoog dan max.

De sensor onderbreekt dan als deze bovenin staat, kwestie van slecht contact in de sensor zelf.

Sensor geeft wel 2 vrschillende meldingen bij de Astra-F etc, namelijk, oliepeil controleren, dat is rond de min stand, meestal iets erboven, en olietekort, dan staat ie echt onder -

Willem

@Spacejam wrote:Ik had vandaag gekeken maar ik zag hem niet zitten.

Met de op-com kan ik hem in de variant config van de ecu op afwezig zetten. Als ik dat uitzet blijft dan de oliedruksensor wel actief of zitten ze beide in één sensor?

Oliedruk en Oliepeil zijn Geheel Andere sensoren!!

deze werken geheel los van elkaar..

Willem

Terug
Naar boven