• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

olie c20let

[rquote=1821524&tid=138720&author=Arjan Kuijper]Nee maar krijg jaarlijks een update van Shell, Mobile, Esso, etc. Voorheen gebruikte ik de Mobile 5w50 racing. Ook erg goed maar deze Shell is net even beter.[/rquote]

is best interesant,hou me op de hoogte :thumbup:D

Ik rij al jaren op Kroon-olie 5w40. bevalt prima. geen olieverbruik en geen tikkende stoters.

Toen de auto nog bij de dealer in onderhoud was ging er 5w40 van de opel in. was ook goed.

maar er is ook een keer 5w-40 van Kendall ingegaan... (bij een bovag garage waar ik nu nog steeds kom, maar lever nu mijn eigen olie aan bij een beurtje :) ) dat vond ik waardeloos spul.. had ineens tikkende stoters bij koude motor. en als ik een keer gas had gegeven met de cali klonk de motor ook niet zo lekker.

heb het toen weer snel gewisseld...

Ik rij al jaren op Kroon-olie 5w40. bevalt prima. geen olieverbruik en geen tikkende stoters.

Toen de auto nog bij de dealer in onderhoud was ging er 5w40 van de opel in. was ook goed.

maar er is ook een keer 5w-40 van Kendall ingegaan... (bij een bovag garage waar ik nu nog steeds kom, maar lever nu mijn eigen olie aan bij een beurtje :) ) dat vond ik waardeloos spul.. had ineens tikkende stoters bij koude motor. en als ik een keer gas had gegeven met de cali klonk de motor ook niet zo lekker.

heb het toen weer snel gewisseld...

ik heb altijd castrol edge sport 10w60 gereden,

en heb er nu gewone 5w40 vol syntheet in zitten, niet gek veel km's gereden, maar geen verschil gemerkt eigenlijk.

ik heb altijd castrol edge sport 10w60 gereden,

en heb er nu gewone 5w40 vol syntheet in zitten, niet gek veel km's gereden, maar geen verschil gemerkt eigenlijk.

[rquote=1821682&tid=138720&author=Corsa_GSi]Ik ga over op Kendall olie is een 5w50, geleverd door Freddy Cane.[/rquote]

ja maar daarmee kun je niet ff naar de winkel gassen.

Is olie welke gebruikt wordt voor motoren in de cross, op het circuit of de strip.

Voor straatgebruik niet echt een aanrader dus

[rquote=1821682&tid=138720&author=Corsa_GSi]Ik ga over op Kendall olie is een 5w50, geleverd door Freddy Cane.[/rquote]

ja maar daarmee kun je niet ff naar de winkel gassen.

Is olie welke gebruikt wordt voor motoren in de cross, op het circuit of de strip.

Voor straatgebruik niet echt een aanrader dus

zoek eens op Maumo international. Maak een account aan en krijg korting op je olie. Heb het er ook vandaan en het is goedkoper als bij HalfordsBrezan of Cartal.

CastrolKroonShell.

zoek eens op Maumo international. Maak een account aan en krijg korting op je olie. Heb het er ook vandaan en het is goedkoper als bij HalfordsBrezan of Cartal.

CastrolKroonShell.

om hier op terug te komen.

heb castrol 10w60 genomen.

nu bij koude motor beginnen mijn klepstoters vrij lang te tikken+een tik in motorblok:thumbdown is wel niet constant.

heb mijn motor ingereden met 15w40 en had geen last van die tik of klepstoters.

[rquote=1855529&tid=138720&author=noc]om hier op terug te komen.

nu bij koude motor beginnen mijn klepstoters vrij lang te tikken+een tik in motorblok:thumbdown is wel niet constant.

heb mijn motor ingereden met 15w40 en had geen last van die tik of klepstoters.[/rquote]

olie druk is wel goed?

[rquote=1855539&tid=138720&author=jason][rquote=1855529&tid=138720&author=noc]om hier op terug te komen.

heb mijn motor ingereden met 15w40 en had geen last van die tik of klepstoters.[/rquote]

olie druk is wel goed?[/rquote]

jip oliedruk is goed

om hier op terug te komen.

heb mijn motor ingereden met 15w40 en had geen last van die tik of klepstoters.

Hoe lager het eerste getal, hoe "dunner" de olie in koude toestand, daar staat die 10w voor.

Hoe hoger het 2de getal hoe dikker de olie blijft in warme toestand. Heeft niets te maken met de kwaliteit van de olie.

Gebruik zelf 5w40 in onze OPC.

[rquote=1855529&tid=138720&author=noc]om hier op terug te komen.

olie druk is wel goed?

Was dat niet andersom, die getallen?

Toen ik met 10w60 reedt, was ik na een rondje op de ring gassen zo een liter kwijt (niet verbrand, getuige de oliesporen op me achterklep).

Toen ik overging naar 5w30 was dat een flink stuk minder!

[rquote=1855539&tid=138720&author=jason][rquote=1855529&tid=138720&author=noc]om hier op terug te komen.

olie druk is wel goed?[/rquote]

jip oliedruk is goed

[rquote=1855576&tid=138720&author=Corsa_GSi]Was dat niet andersom, die getallen?

Toen ik met 10w60 reedt, was ik na een rondje op de ring gassen zo een liter kwijt (niet verbrand, getuige de oliesporen op me achterklep).

Toen ik overging naar 5w30 was dat een flink stuk minder![/rquote]

jou turbo gebruikte ook wel redelijk wat olie he.. gezien die blauwe pluimen die er wel is uitkwamen ;)

Terug
Naar boven