Ik ben mijn oude opel rekord e 1900n automatic van 1980/05 terug gaan ophalen nadat deze 15 jaar op rust gestaan heeft.
Ik ben alle vloeistoffen aan het vervangen voor ik hem terug ga starten.
Ik wil de automatic olie ( dexronIII) ook vervangen. Hoeveel liter olie gaat in de automatische versnellingsbak bij een oliewissel ?
Ik weet wel dat het niveau gemeten wordt bij draaiende motor en in P stand.
km stand = 110 000 km
remmen blijken nog wel te werken maar ik veronderstel dat ik wel het een en ander zal moeten vervangen voor alles veilig te houden.
de auto wordt terug ingeschreven als 'oldtimer'
op een roestplekje aan de pasagiersdeur onderaan is hij zichtbaar roestvrij, ik ga de deur aanpakken zodat dit niet verder loopt
in bijlage een foto voor de rustperiode, auto is droog en afgedekt op blokken bewaard en ziet er nog steeds hetzelfde uit
gr. Erik
Ik ben alle vloeistoffen aan het vervangen voor ik hem terug ga starten.
Ik wil de automatic olie ( dexronIII) ook vervangen. Hoeveel liter olie gaat in de automatische versnellingsbak bij een oliewissel ?
Ik weet wel dat het niveau gemeten wordt bij draaiende motor en in P stand.
km stand = 110 000 km
remmen blijken nog wel te werken maar ik veronderstel dat ik wel het een en ander zal moeten vervangen voor alles veilig te houden.
de auto wordt terug ingeschreven als 'oldtimer'
op een roestplekje aan de pasagiersdeur onderaan is hij zichtbaar roestvrij, ik ga de deur aanpakken zodat dit niet verder loopt
in bijlage een foto voor de rustperiode, auto is droog en afgedekt op blokken bewaard en ziet er nog steeds hetzelfde uit
gr. Erik