• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Olie lampje gaat branden.

Skeezer

Post weinig
Hallo mede opel rijders.

Al een aantal jaren heb ik er last van dat af en toe het olie lampje (amber kleurig met golfjes eronder) gaat branden tijdens het rijden. Maar dit gebeurde eigenlijk maar 1 keer per 4 maand (gemiddeld). Na motor uitzetten en weer aanzetten kwam de melding niet meer terug.

Maar de laatste week lijkt het wel een blijvende storing te zijn. Vandaag op een rit van 180 Km zeker 4 keer een brandend lampje gezien, deze gaat alleen maar uit na een herstart van de motor. Ik heb het olie pijl gecontroleerd en hier is niets mis mee, het peil staat op 3/4 tussen min en max. En deze stand heeft hij eigenlijk altijd, geen last van olieverbruik. Al jaren niet. Vorig jaar oktober is er nog nieuwe olie opgekomen en ook het olie filter vervangen. Hoewel ik niet denk dat de storing iets met de leeftijd van de olie te maken heeft noem ik het toch maar.

Wat is er de laatste tijd veranderd aan de auto:

Ik heb er een eibach b12 pro kit onder laten zetten, dit veranderd de stand van de auto iets. Maar lijkt me toch geen storing met het olie pijl te kunnen veroorzaken.

Wat ook iets van de laatste weken is dat bij het starten het "insp" teken gaat branden bij starten op de dag teller. Deze had ik nog niet gereset tot na vanavond. Maar ook dit lijkt mij geen verband te houden met de storing. De auto krijgt gewoon netjes zijn onderhoud.

Ik lees op dit forum dat het lampje met het rode olie kannetje iets te maken heeft met de oliedruk en het amber kleurige lampje met de golfjes het olie pijl aangeeft. Voor de duidelijkheid, het rode lampje brand niet bij mij.

Hebben jullie misschien een idee wat de veroorzaker zou kunnen zijn van het branden van het lampje?

Waar zou ik kunnen beginnen met fout zoeken?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Mark.

Terug
Naar boven