• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Olie lek / kleppendeksel.

[rquote=1875819&tid=143239&author=DEEF]de O-ringen zitten toch erbij,als je een nieuwe pakking koopt..[/rquote]

Die zitten er nooit bij.

En je ziet hem ze niet niet vervangen.

Volgens mij is het ook je koelleiding, die heeft dan een klein scheurtje precies waar die beugel zit om je blok eruit te takelen. Heb het ook gehad.

Leiding is duur, dacht 60 euro.

Volgens mij is het ook je koelleiding, die heeft dan een klein scheurtje precies waar die beugel zit om je blok eruit te takelen. Heb het ook gehad.

Leiding is duur, dacht 60 euro.

Ik heb nog een leidingkje liggen. is nog als nieuw...

Maar mischien is het verstandig om eens te controleren of je koelvloestofpijl ook zakt.

Anders gewoon klepdekselpaking en carterontluchting slangen vervangen.

Ik heb nog een leidingkje liggen. is nog als nieuw...

Maar mischien is het verstandig om eens te controleren of je koelvloestofpijl ook zakt.

Anders gewoon klepdekselpaking en carterontluchting slangen vervangen.

Bedankt voor de waardevolle tips!

Koelvloeistof blijft netjes op pijl en is nog mooi van kleur.

Ik zal vanavond de leiding onderzoeken en jullie het resultaat laten weten.

Bedankt voor de waardevolle tips!

Koelvloeistof blijft netjes op pijl en is nog mooi van kleur.

Ik zal vanavond de leiding onderzoeken en jullie het resultaat laten weten.

Die lekkage die op jou foto zichtbaar is = heel gering (schat zomaar een paar druppels)

maar strekt zich al gauw uit tot de bekende olievlek omdat dat nou eenmaal een

eigenschap van olie is echter gaat dit ook op voor koelvloeistof (ook vettig).

Kan natuurlijk ernstiger zijn als dit niet zichtbaar achter het beugeltje verder doorlekt.

Die lekkage die op jou foto zichtbaar is = heel gering (schat zomaar een paar druppels)

maar strekt zich al gauw uit tot de bekende olievlek omdat dat nou eenmaal een

eigenschap van olie is echter gaat dit ook op voor koelvloeistof (ook vettig).

Kan natuurlijk ernstiger zijn als dit niet zichtbaar achter het beugeltje verder doorlekt.

[rquote=1875817&tid=143239&author=Baas J.]Hij vergeet de o-ringen onder de klepdekselbouten te vervangen. Als je dat niet doet krijg je gegarandeerd lekkage via de koppen van je bouten. Die o-ringen worden keihard en dichten dan niet meer af op die nokjes op je blok.[/rquote]

haha, was er gister niet scherp genoeg voor blijkbaar haha..

Tja, bij de V6en met ALU deksels gaat het eigenlijk altijd wel goed met de oude ringetjes.

Willem

[rquote=1875817&tid=143239&author=Baas J.]Hij vergeet de o-ringen onder de klepdekselbouten te vervangen. Als je dat niet doet krijg je gegarandeerd lekkage via de koppen van je bouten. Die o-ringen worden keihard en dichten dan niet meer af op die nokjes op je blok.[/rquote]

haha, was er gister niet scherp genoeg voor blijkbaar haha..

Tja, bij de V6en met ALU deksels gaat het eigenlijk altijd wel goed met de oude ringetjes.

Willem

aangezien mijn carterventilatie niet goed functioneerde.en ik door dit topic op het idee kwam om m'n kleppendeksel schoon te maken,had ik een nieuwe pakking besteld.slangen had ik al vernieuwd maar er zat zooi in het kleppendeksel.olie en koelvloeistof nog 100% in orde.schoonmaken al morgen ingepland,en toen...

niks over opel garages in het algemeen,maar ik stond vanmiddag bij de plaatelijke opel-boer om m'n kleppendekselpakking op te halen...

DE VERKEERDE:fy1

ik zag meteen aan de grootte,de ontbrekende ringetjes voor de bouten (BAAS J :P ) en aan de afbeelding op het formulier,dat het er een was voor een 2.2,maar die vent volhouden dat ie goed was.ruilen kon niet omdat ie speciaal besteld was.ik naar buiten om hem op het blok te leggen.

en wat denk je??past niet!terug naar binnen,en gezegd dat ie verkeerd was.kon niet volgens hem want ze hadden hem besteld op chassisnummer.

hij zei dat MIJN OPC EERST EEN 2.2 LITER WAS!! :hmmz

nadat ik hem alles had uitgelegd over de pakking van een z20 blok,vond hij toch de goeie,en bestelde die nog..

ben benieuwd :mad:

wilde ze nog 1 kans geven,omdat ik al 2 keer een verkeerd onderdeel geleverd kreeg (en dat lag echt niet aan mijn beschrijving/info!)

maar dit was de LAATSTE keer dat ik daar iets besteld heb!!

aangezien mijn carterventilatie niet goed functioneerde.en ik door dit topic op het idee kwam om m'n kleppendeksel schoon te maken,had ik een nieuwe pakking besteld.slangen had ik al vernieuwd maar er zat zooi in het kleppendeksel.olie en koelvloeistof nog 100% in orde.schoonmaken al morgen ingepland,en toen...

niks over opel garages in het algemeen,maar ik stond vanmiddag bij de plaatelijke opel-boer om m'n kleppendekselpakking op te halen...

ik zag meteen aan de grootte,de ontbrekende ringetjes voor de bouten (BAAS J :P ) en aan de afbeelding op het formulier,dat het er een was voor een 2.2,maar die vent volhouden dat ie goed was.ruilen kon niet omdat ie speciaal besteld was.ik naar buiten om hem op het blok te leggen.

en wat denk je??past niet!terug naar binnen,en gezegd dat ie verkeerd was.kon niet volgens hem want ze hadden hem besteld op chassisnummer.

nadat ik hem alles had uitgelegd over de pakking van een z20 blok,vond hij toch de goeie,en bestelde die nog..

wilde ze nog 1 kans geven,omdat ik al 2 keer een verkeerd onderdeel geleverd kreeg (en dat lag echt niet aan mijn beschrijving/info!)

[rquote=1877635&tid=143239&author=DEEF]aangezien mijn carterventilatie niet goed functioneerde.en ik door dit topic op het idee kwam om m'n kleppendeksel schoon te maken,had ik een nieuwe pakking besteld.slangen had ik al vernieuwd maar er zat zooi in het kleppendeksel.olie en koelvloeistof nog 100% in orde.schoonmaken al morgen ingepland,en toen...

[/rquote]

Bestel bij de dealer alles op motorcodes waarvan ik zeker weet dat ze de goede bestellen.

klepdekselpakkingen van de C18XE C18XEL X18XE X20XEV X22XE Y22XE Z22XE Z20LET Z20LEH en resterende op zelfde basis staande motoren, bestel ik bijvoorbeeld altijd voor een X20XEV.

Willem

[rquote=1877635&tid=143239&author=DEEF]aangezien mijn carterventilatie niet goed functioneerde.en ik door dit topic op het idee kwam om m'n kleppendeksel schoon te maken,had ik een nieuwe pakking besteld.slangen had ik al vernieuwd maar er zat zooi in het kleppendeksel.olie en koelvloeistof nog 100% in orde.schoonmaken al morgen ingepland,en toen...

[/rquote]

Bestel bij de dealer alles op motorcodes waarvan ik zeker weet dat ze de goede bestellen.

klepdekselpakkingen van de C18XE C18XEL X18XE X20XEV X22XE Y22XE Z22XE Z20LET Z20LEH en resterende op zelfde basis staande motoren, bestel ik bijvoorbeeld altijd voor een X20XEV.

Willem

Tjah dat gebeurd idd wel vaker ik ben tegenwoordig al zo ver dak mee loop na de computer en dan alles ga aanwijzen omdat ze het anders niet snappen.

Zo zie je maar dat de z20 weinig tot bijna niet in de garage komen zeg wel weer wat over het blok:D

Terug
Naar boven