• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Olie lekkage, verbruik of beide?

Rawi

Lid
Na een jaartje of 4 was het onderhand helaas toch tijd om de vertrouwde vectra B maar te vervangen. Uiteindelijk is het een Astra G coupe 2.2SE geworden in de prachtig opvallend lichtblauwe kleur. Fotos volgen uiteraard nog :-)

Opcom komt morgen binnen dus dan kunnen we gaan uitlezen maar zit nog wel met 1 vraagje over olieverbruik. Inmiddels heb ik 570 kilometer erop zitten en de peilstok is van max naar onder de min gegaan. Op het APK bewijsje stond al overmatige olielekkage vermeldt, eerlijk gezegd ging ik ervan uit dat dit simpel op te lossen zou zijn door de klepdekselpakking te vervangen. Te optimistisch misschien nu ik lees dat olieverbruik een puntje is bij deze motorblokken.

Het blok heeft vanaf de bovenkant (klepdeksel kant) tot aan beneden wel duidelijk olie zitten. Mijn theorie was dat de olie daarom van boven naar beneden gelekt zou moeten zijn, dus klepdekselpakking vervangen en klaar is kees. Zit er een beetje logica in deze theorie of zou het probleem toch dieper gezocht moeten worden? Uiteraard moet ik het blok nog wel een keer schoonspuiten maar ben toch even benieuwd naar de houdbaarheid van deze theorie.

Voor wat betreft het verbruik van olie, is dit ergens terug te zien in de waardes die met de OPCOM uit te lezen zijn?

Terug
Naar boven