• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Olie lekkage X16szr

keesjanvanzanten

Post weinig
hallo

ik heb een olielekkage aan de astra g van mijn vriendin.

nu heb ik al eens de carterpakking vervangen en daarna was hij een tijd droog.

maar nu begint hij weer te lekken.

toen ik net onder de motor keek zag ik ook een rubberdopje (zie foto)

dat dopje zit net boven de deeling van onderblok en carterpan aan de linkerkant van het blok vanuit de auto gezien.

ik denk dus dat hij uit dat dopje lekt, is dat al vaker het geval geweest bij anderen?

en waar is dat dopje voor?

het betreft hier een astra g uit 1998 met een X16szr motor.

Foto-Z77YPITX.jpg

Foto-E7BVGFVD.jpg

Foto-UW38SZCW.jpg

alvast bedankt!

als ik zo naar de 2 de foto kijk zie ik dat het aan je distributiezijde ook zeik nat is.

controleer je krukaskering maar eens zo te zien komt het daar vandaan

als ik zo naar de 2 de foto kijk zie ik dat het aan je distributiezijde ook zeik nat is.

controleer je krukaskering maar eens zo te zien komt het daar vandaan

die van mij lekte toen ook door de krukaskering heen alleen was dat niet aan de distributiezijde maar aan de bakzijde :( veel meer werk dus om te vervangen

die van mij lekte toen ook door de krukaskering heen alleen was dat niet aan de distributiezijde maar aan de bakzijde :( veel meer werk dus om te vervangen

Dopje is voor afdichten, Gat kan wel eens zijn dat dat voorgeboord is voor een krukassensor van de latere 1.6 8V..

Als je dat dopje nou is lekker volblubbert met vloeibare pakking en terugdrukt blijft ie wel dicht hoor..

je hebt kans dat je keeringen lekken..

Willem

Dopje is voor afdichten, Gat kan wel eens zijn dat dat voorgeboord is voor een krukassensor van de latere 1.6 8V..

Als je dat dopje nou is lekker volblubbert met vloeibare pakking en terugdrukt blijft ie wel dicht hoor..

je hebt kans dat je keeringen lekken..

Willem

Terug
Naar boven