• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Olie uit de uitlaat

G1zm0

Post vaak
Hey luitjes,

Het is mij onlangs opgevallen, dat de auto best wel wat spetters olie (denk dat het olie is) uit de uitlaat naar buiten gooit. Gisteren had ik de auto even verzet en achteruit voor de auto van mijn vader gezet. De halve auto van mijn vader zit vol met kleine spettertjes. Ander half jaar geleden toen mijn auto's heel goed was gerepareerd was het redelijk over. Maar er komt de laatste tijd best wel weer veel uit.

Heeft iemand enige idee wat het zou kunnen zijn?

Marvin

[rquote=1864775&tid=142389&author=xladage]Ik zeg MacGyver to the rescue ;)[/rquote]

Haha inderdaad, je moet er maar opkomen :P

Zal het van de week is testen en post ik het resultaat

[rquote=1864775&tid=142389&author=xladage]Ik zeg MacGyver to the rescue ;)[/rquote]

Haha inderdaad, je moet er maar opkomen :P

Zal het van de week is testen en post ik het resultaat

Auto verbruikt nauwelijks olie dat ik weet.

Maar kan het geen kwaad als die er zoveel water en roet uitgooid?

Auto verbruikt nauwelijks olie dat ik weet.

Maar kan het geen kwaad als die er zoveel water en roet uitgooid?

een oude wagen van mn maat had het wel. Dat ie olie zoop en uit de uitlaat weer naar buiten gooide.

Maar die had de achterkant ook telkens zwart. Reed ook lange stukken dus al die oliedamp kon goed over de achterkant van de wagen komen zo.

een oude wagen van mn maat had het wel. Dat ie olie zoop en uit de uitlaat weer naar buiten gooide.

Maar die had de achterkant ook telkens zwart. Reed ook lange stukken dus al die oliedamp kon goed over de achterkant van de wagen komen zo.

[rquote=1865763&tid=142389&author=Fearless]een oude wagen van mn maat had het wel. Dat ie olie zoop en uit de uitlaat weer naar buiten gooide.

[/rquote]

Dan is die motor ook hartstikke versleten zeker ???

Groet, Rik

[rquote=1865763&tid=142389&author=Fearless]een oude wagen van mn maat had het wel. Dat ie olie zoop en uit de uitlaat weer naar buiten gooide.

[/rquote]

Groet, Rik

[/rquote]

Heb ik ook :cry:cry:cry Binnen 3 weken is het opgelost :thumbup

[/rquote]

Heb ik ook :cry:cry:cry Binnen 3 weken is het opgelost :thumbup

[rquote=1865908&tid=142389&author=KadAstra-EF][rquote=1865763&tid=142389&author=Fearless]een oude wagen van mn maat had het wel. Dat ie olie zoop en uit de uitlaat weer naar buiten gooide.

[/rquote]

Groet, Rik[/rquote]

Mwah slechte klepseals. Meer ook niet, Dikkere olie er in en het ging weer een poos goed.

Tot nu toe geen last meer van gehad, binnenkort een koppeling vervangen van dat ding. Klepseals kunnen altijd nog als die alleen maar zwarte rook produceert :afro

[rquote=1865908&tid=142389&author=KadAstra-EF][rquote=1865763&tid=142389&author=Fearless]een oude wagen van mn maat had het wel. Dat ie olie zoop en uit de uitlaat weer naar buiten gooide.

[/rquote]

Groet, Rik[/rquote]

Mwah slechte klepseals. Meer ook niet, Dikkere olie er in en het ging weer een poos goed.

Tot nu toe geen last meer van gehad, binnenkort een koppeling vervangen van dat ding. Klepseals kunnen altijd nog als die alleen maar zwarte rook produceert :afro

Dan gooi ik mijn vraag hier ook meteen neer: hoe weet ik of het de klepseals zijn, of de zuigerveren, of een combinatie van beide?

Dan gooi ik mijn vraag hier ook meteen neer: hoe weet ik of het de klepseals zijn, of de zuigerveren, of een combinatie van beide?

Quote Fearless : zwarte rook produceert = geen olie maar een (te rijk) brandstof mengsel.

Verbrandende motorolie geeft grijs/blauwe rook.

Quote 2000 : Heb ik ook Binnen 3 weken is het opgelost.

??????????

Terug
Naar boven