• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

olie verbruik astra g x2.0xev

Koelvloeistof lekken kan door een lekkage komen, meestal de waterpomp.

olieverbruik bij de XEV, word meestal veroorzaakt door een verstopte carterventilatie, en/of daardoor verzadigd kleppendeksel.

maar als bijde voorkomt zou het ook kunnen zijn dat de koppakking doorgeslagen is.

willem

Bij die van mij was dat de carterventilatie verstopt zat en sinds ik dat gerepareerd heb is het olie verbruik naar beneden gegaan

Bij die van mij was dat de carterventilatie verstopt zat en sinds ik dat gerepareerd heb is het olie verbruik naar beneden gegaan

ik heb even gekeken hoe lang hij er over deed om weer om olie te vragen 713km dit vind ik echt niet acceptabel :fy1

koelvloeistof heeft hij nog niet om gevraagd

als de carterventilatie verstopt zit moet hij dan niet veel roken uit de uitlaat? dit doet de mijne echt helemaal niet veel

ik heb even gekeken hoe lang hij er over deed om weer om olie te vragen 713km dit vind ik echt niet acceptabel :fy1

koelvloeistof heeft hij nog niet om gevraagd

als de carterventilatie verstopt zit moet hij dan niet veel roken uit de uitlaat? dit doet de mijne echt helemaal niet veel

Voor het beruchte carterventilatie issue even zoeken op een post van WimV6.

Het gaat om de 2 slangen linksboven aan het kleppen deksel.

De grote gaat naar het luchtfilterhuis, het kleine naar het gasklephuis. Gaatje in het gasklephuis gaat dichtzitten.

Dat kleine slangetje stuurt de carterventilatie aan de hand van motorvacuum. Als het niet goed regelt zuigt het naar het schijnt te hard de oliedampen weg en .. verbruik je dus olie.

Als je de carterventilatieslang van het onderblok naar het kleppendeksel lostrekt moet je eens controleren op de beruchte 'mayonnaise' in het carterventilatie kanaal van het kleppendeksel. Bij mij was het zo erg dat het langs het luchtfilterhuis uit die slang werd gezogen.

Sinds een tijdje dat kleine gaatje schoongemaakt en nu gaat het al een stuk beter met olieverbruik. Ik denk dat ik nu nog wat verbruik heb langs de klepsteelrubbertjes ofzo.. Maar ding loopt gewoon goed dat ding dus maak me niet zo'n grote zorgen.

Wat bij mij scheelde in trekkracht onderin was het vervangen van de bougiekabels. Soms is het simpel.. ;)

Voor het beruchte carterventilatie issue even zoeken op een post van WimV6.

Het gaat om de 2 slangen linksboven aan het kleppen deksel.

De grote gaat naar het luchtfilterhuis, het kleine naar het gasklephuis. Gaatje in het gasklephuis gaat dichtzitten.

Dat kleine slangetje stuurt de carterventilatie aan de hand van motorvacuum. Als het niet goed regelt zuigt het naar het schijnt te hard de oliedampen weg en .. verbruik je dus olie.

Als je de carterventilatieslang van het onderblok naar het kleppendeksel lostrekt moet je eens controleren op de beruchte 'mayonnaise' in het carterventilatie kanaal van het kleppendeksel. Bij mij was het zo erg dat het langs het luchtfilterhuis uit die slang werd gezogen.

Sinds een tijdje dat kleine gaatje schoongemaakt en nu gaat het al een stuk beter met olieverbruik. Ik denk dat ik nu nog wat verbruik heb langs de klepsteelrubbertjes ofzo.. Maar ding loopt gewoon goed dat ding dus maak me niet zo'n grote zorgen.

Wat bij mij scheelde in trekkracht onderin was het vervangen van de bougiekabels. Soms is het simpel.. ;)

Wat je nog kan proberen is de motor te reinigen (intern), je doet oilsystemcleaner (of hoe het ook heet) bij je vuile motorolie.

Dan rijdt je ongeveer 500 km (of wat er op de verpakking staat) en je ververst dan je olie.

Vervolgens afvullen met nieuw oliefilter en goede olie (5w30, 5w40 volsyntheet, of gezien jouw km stand MaxLife van Valvoline) en dan kijken wat het doet.

Eventueel dit herhalen, leverde bij mijn oude x16xe een zeer goede verbetering op!

Ging van 1 liter op de 1000 naar 1 op de 5000.

Wat je nog kan proberen is de motor te reinigen (intern), je doet oilsystemcleaner (of hoe het ook heet) bij je vuile motorolie.

Dan rijdt je ongeveer 500 km (of wat er op de verpakking staat) en je ververst dan je olie.

Vervolgens afvullen met nieuw oliefilter en goede olie (5w30, 5w40 volsyntheet, of gezien jouw km stand MaxLife van Valvoline) en dan kijken wat het doet.

Eventueel dit herhalen, leverde bij mijn oude x16xe een zeer goede verbetering op!

Ging van 1 liter op de 1000 naar 1 op de 5000.

de carterventilatie , zat niks bijzonders in , miijn vriend heeft hem wel ff schoongemaakt

net een nieuwe distributie riem, waterpomp , multiriem, spanrollen , bougie kabels , kleppendeksel pakking met ook de kleine rubbertjes , olie filter eropgezet

en de olie en koelvloeistof vervangen

wat is dat spul ook duur :(

nu kijken wat hij doet

de carterventilatie , zat niks bijzonders in , miijn vriend heeft hem wel ff schoongemaakt

net een nieuwe distributie riem, waterpomp , multiriem, spanrollen , bougie kabels , kleppendeksel pakking met ook de kleine rubbertjes , olie filter eropgezet

en de olie en koelvloeistof vervangen

wat is dat spul ook duur :(

nu kijken wat hij doet

Terug
Naar boven