• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Olie verversen

dit is zon kettingmotortje?

Doe maar 10w40 ja, die andere is dunner en dan rammelt de ketting sneller bij koude start.

[rquote=1857224&tid=141745&author=Fearless]dit is zon kettingmotortje?

Doe maar 10w40 ja, die andere is dunner en dan rammelt de ketting sneller bij koude start.[/rquote]

is idd een motor met distriketting, kan dus volgens jou beter een dikkere olie nemen dan 0 en 5 w40 die op de kroon oil site staat aangegeven. Zal het neemenen in mijn besluit.

[rquote=1857224&tid=141745&author=Fearless]dit is zon kettingmotortje?

Doe maar 10w40 ja, die andere is dunner en dan rammelt de ketting sneller bij koude start.[/rquote]

is idd een motor met distriketting, kan dus volgens jou beter een dikkere olie nemen dan 0 en 5 w40 die op de kroon oil site staat aangegeven. Zal het neemenen in mijn besluit.

Ik doe het altijd als volgt bij onze B x12xe:

- Oliedop op het kleppendeksel eraf

- Oliefilterdop eraf en oliefilter eruit halen

- Bak onder de auto schuiven en aftapplug erui draaien

- Terwijl de olie eruit loopt verwissel je de rubberen ring op de oliefilterdop en de koperen ring om de carterplug

- Laat de olie gewoon ff 5 minuten uit lekken

- Daarna carterplug er weer op, vast is vast.

- Filter er weer in, even met een vingertje met olie langs de rubberen ring zodat deze soepel meedraait terwijl je de oliefilterdop erop draait.

- Olie bijvullen, net zoals McKaamos zei, net zolang tot ie op max staat. Daarna ff een minuutje laten draaien en 5 minuten laten staan. Daarna nog een keer checken en afvullen tot max.

Ik doe het altijd als volgt bij onze B x12xe:

- Oliedop op het kleppendeksel eraf

- Oliefilterdop eraf en oliefilter eruit halen

- Bak onder de auto schuiven en aftapplug erui draaien

- Terwijl de olie eruit loopt verwissel je de rubberen ring op de oliefilterdop en de koperen ring om de carterplug

- Laat de olie gewoon ff 5 minuten uit lekken

- Daarna carterplug er weer op, vast is vast.

- Filter er weer in, even met een vingertje met olie langs de rubberen ring zodat deze soepel meedraait terwijl je de oliefilterdop erop draait.

- Olie bijvullen, net zoals McKaamos zei, net zolang tot ie op max staat. Daarna ff een minuutje laten draaien en 5 minuten laten staan. Daarna nog een keer checken en afvullen tot max.

Bedankt voor de duidelijke beschrijving Jurgen:thumbup

Heb nog 2 vraagjes voor je:

- Welke olie gebruik je voor je Corsa en wat zijn je bevindingen?

- De rubberen ring van de oliefilterdop, zit die standaard bij je filter of moet je deze apart kopen? Zag namelijk dat de mijne nu iets lekt langs die ring!

Bedankt voor de duidelijke beschrijving Jurgen:thumbup

- De rubberen ring van de oliefilterdop, zit die standaard bij je filter of moet je deze apart kopen? Zag namelijk dat de mijne nu iets lekt langs die ring!

[rquote=1857249&tid=141745&author=harryastra]Bedankt voor de duidelijke beschrijving Jurgen:thumbup

[/rquote]

Ik heb altijd 10w40 gebruikt, volgens mij half synthetisch. En de rubberen ring zit er bij mij altijd bij ja.

[rquote=1857249&tid=141745&author=harryastra]Bedankt voor de duidelijke beschrijving Jurgen:thumbup

[/rquote]

Ik heb altijd 10w40 gebruikt, volgens mij half synthetisch. En de rubberen ring zit er bij mij altijd bij ja.

Whoop whoop wel leerzaam :jerry

[rquote=1857191&tid=141745&author=TedMechanic]Voor de rest is dit filmpje wel nuttig:
:P[/rquote]

Whoop whoop wel leerzaam :jerry

[rquote=1857191&tid=141745&author=TedMechanic]Voor de rest is dit filmpje wel nuttig:
:P[/rquote]

Terug
Naar boven