• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Olie x16xe

Als 't een x16xe is zoals ik 'm ken, een olieboot. Dan gewoon de goedkoopste zut erin gooien die je kan vinden.

Als 't een nette x16xe is die niet olie zuipt ben je al goed af met een beetje merk op 10w40.

Als 't een x16xe is zoals ik 'm ken, een olieboot. Dan gewoon de goedkoopste zut erin gooien die je kan vinden.

Als 't een nette x16xe is die niet olie zuipt ben je al goed af met een beetje merk op 10w40.

@Aapje wrote:Als 't een x16xe is zoals ik 'm ken, een olieboot. Dan gewoon de goedkoopste zut erin gooien die je kan vinden.

bijvullen met Jonggebruikte olie, van bijvoorbeeld 1500km beurtjes van nieuwe auto's haha, Doe ik ook, Werkt prima..

Of van 3000km per jaar auto's van de Oma van de hoek hihi, die olie is nog keurig goud van kleur, niks mis mee..

Oja, Mijn X16XE, ZUIPT!! welke olie er op zijn pad komt..

Willem

@Aapje wrote:Als 't een x16xe is zoals ik 'm ken, een olieboot. Dan gewoon de goedkoopste zut erin gooien die je kan vinden.

bijvullen met Jonggebruikte olie, van bijvoorbeeld 1500km beurtjes van nieuwe auto's haha, Doe ik ook, Werkt prima..

Of van 3000km per jaar auto's van de Oma van de hoek hihi, die olie is nog keurig goud van kleur, niks mis mee..

Oja, Mijn X16XE, ZUIPT!! welke olie er op zijn pad komt..

Willem

Wat verstaan jullie onder zuipen.

Ik heb hetzelfde blok met km stand 222000

en ik merk dat t verbruik wat omhoog gaat.

1/2 liter op 1500 km.

Was anders toen ik langere afstanden reed met de auto.

Moet ik hem eens goed warm laten draaien "schoonrijden"?

Gr . pieter

Wat verstaan jullie onder zuipen.

Ik heb hetzelfde blok met km stand 222000

en ik merk dat t verbruik wat omhoog gaat.

1/2 liter op 1500 km.

Was anders toen ik langere afstanden reed met de auto.

Moet ik hem eens goed warm laten draaien "schoonrijden"?

Gr . pieter

Je kan eens een GOEDE rit maken inderdaad

Zuipen, Ergens Tussen de 800 en 1000km met 1 liter olie....

En deze motor word over het algemeen wel WARM op zijn ritjes...

Willem

Je kan eens een GOEDE rit maken inderdaad

Zuipen, Ergens Tussen de 800 en 1000km met 1 liter olie....

En deze motor word over het algemeen wel WARM op zijn ritjes...

Willem

Terug
Naar boven