• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

oliedruk cih

origineel gepost door McLambo

origineel gepost door Samanta

Ik heb dus te weinig druk in mijn 2.0s:(

ben nu op zoek naar een deksel van de oliepomp van een diesel.

wie oh wie kan mij hieraan helpen. Op de sloop in Nijmegen kon ik niks vinden.

thanx

Hoe ben je er achter gekomen dat je te weinig olie-druk hebt?

Mijn ervaring geen oliedruk in meeste gevallen dat er geen voldoende druk opgebouwd kan worden tussen de glijlagers en binnen een korte tijd de lagers eruit

voor minder dan 50 euro opgelost ... alleen een k*t werk

origineel gepost door monzaruba

wat bedoel je met 'glijlagers'...?

zijn dat de twee (hoge) tandwielen in de oliepomp...?

nee, dat zijn de lagers van de krukas en drijfstangen

origineel gepost door daruler

en 15w 40 in dan is je olie iets dikker als die warm is zodat je ook iets meer druk heb

Dan is je olie iets dikker als hij koud is.......

Pas nog uitleg gehad van iemand van kroon-olie hierover.

Omdat de oliedruk met een fram filter minder wordt.

Mijn voorkeur gaat uit na MANN filters omdat je dan minder oliedruk verlies hebt.

Gr Daniel

@JOZO wrote:Opgelost, te kort veertje zodat de kogel niet genoeg tegen druk had..

Het kan zo simpel zijn soms :-)

Hoe kwam je hier nu achter? Nog eens het revisie bedrijf gebeld?

Vraag betreft de oliedruk. Ik wil druk op het systeem zetten voordat motor ingebouwd word etc. Moet ik weerstand krijgen tijdens het draaien van de accuboormachine? Neem aan van wel, maar ik krijg het nier. Carter zit voldoende olie in, oliefilter gevuld en erop gedaan. Sensor lek? Of doe ik iets verkeerd?

Die moet ik dus apart vullen... Niet gedaan, dacht als carter op peil is, neemt ie olie wel mee. Morgen maar eens kijken. Thanks!

Pomp gevuld, filter is vol, carter is vol, geen lekkages te zien, maar krijg hem niet op druk...

Het blok is door revisie bedrijf in elkaar gezet dus mag aan nemen dat olie aanzuigbuis goed gemonteert is..

ALs ik hem op druk wil zetten zie ik wel olie stromen net boven waar draaigedeelte zit (tandwiel die je aandraait) Dit moet niet kloppen denk ik..

Laat ik het ff zo zeggen:

Der klopt iet niet en dan big time:

Olie koud gereviseerd blok en geen druk is meer als wat groeven in de deksel of flank speling,als je een druk meter hebt,moet de wijzer met koude start toch zeker 3 bar aangeven koud en warm tussen de 1-2 bar..

Je kunt je deksel wel vlak schuren (of stalen diesel deksel nemen) en je veerdruk van het overdruk ventiel vergroten enz enz en dikkere olie nemen en een Mann W712 filter enz,maar als je niet eens id druk krijgt met koude motor heb je ergens anders een probleem zitten:

Aanzuigbuis ergens lucht (scheurtje of lekage tussen blok en pijp)

Lager spelings veels te groot

oliedruk sensor kapot (kabelbreuk)

Dieseldeksel en vergrote pomp hebben weinig nut bij een serie 4 cil motor,een serie pomp moet meer als voldoende leveren voor een 4 cil en al zeker koud..

Oliedruk schakelaar schakelt overigens bij 0,25bar dacht ik,onder de 0,25bar druk gaat je lamp oplichten.

ja gebeld, en alles na gelopen. Moest iets daar zijn en na eens goed gekeken en vergelijkt te hebben (met losse distrubitiehuis) er achter gekomen en gelijk het veertje verwisseld;)

Terug
Naar boven