• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Oliedrukpomp kapot, nieuwe motor nodig

Update 5:

Goed nieuws: Heb de garage vandaag gebeld, de auto doet het weer en kan vanmiddag worden opgehaald. Slechte nieuws: Het factuurbedrag bdraagt nog eens€800:vertag. En dat liet mijn garage(merkloos) even niet weten!:argue

En wat was het nu waardoor hij niet startte?

Over die factuur: had je niet wat afgesproken dan over de prijs?:(

Want €800,00 is een hoop geld voor een "vrienden" garage zoals je vertelde.

Plus daarbij nog eens het blok opgeteld dan zit je aan een kleine € 2000,00!:o

Maar goed ik hoop voor jou dat het allemaal maar goed wil lopen en dat je er niet al

te veel onkosten aan krijgt.;)

Succes,

Aart

Het heeft een lange tijd geduurd maar vanmiddag om 6 uur stond hij weer voor de deur :D En je merkt echt een groot verschil tussen een blok dat 250000 km heeft gelopen en eentje met slechts 78000! Nog even een opsomming van de kosten...

Motorblok : 1350 (inc. statiegeld en bezorgkosten naar de garage toe, zelf geregeld)

Kosten werkplaats kennis :650

Kosten bij de VOD : 800

:vertag:vertag:vertag 2800 euries :vertag:vertag:vertag .

Ik vertrek met een paar uur voor 2 weken naar het buitenland. Als ik terug ben, zal ik een foto posten van onze Omi :)

@yoyo, het was de oliedrukpomp die het begaf, met als gevolg dat er geen tot weinig drukopbouw was, wat de motor fataal werd. Ook werden er 3 scheuren in het motorblok ontdekt waarbij er een (sporadisch) heel licht olie lekte, maar aangezien we om de 2 weken het oliepeil controleerden, mag dat niet de reden zijn geweest.

Er werd ook gezegd dat het kon liggen aan het feit dat we door het winterweer half december weinig toeren maakten waar door er weinig druk opgebouwd kon worden, maar bij die reden had ik toch iets van :wtf

Ik wil iedereen op het forum erg bedanken voor hun hulp en met het meedenken van mogelijke oplossingen. Bedankt!

Terug
Naar boven