• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

oliedrukprobleem

Des

Lid
heb juist een c20xe in een kadett gelegd dus wou eerst is testen of hij oliedruk had.

Dus ik heb van de plus van de batterij een lampje aan gesloten op de oliedruk sensor en daarna de starter laten rond gaan , normaal moet het lampje dan toch doven ? Kan dit lang duren na eerste keer terug starten ?

dit blijft namelijk branden

hoop dat iemand iets kan opklaren

[rquote=1900375&tid=145247&author=*Jurgen*]Oliefilter en pomp vol olie gedaan?[/rquote]

Had ik ook niet gedaan na vervangen, maar misschien gaat dit niet altijd goed, dat zou kunnen....

[rquote=1900375&tid=145247&author=*Jurgen*]Oliefilter en pomp vol olie gedaan?[/rquote]

oliefilter opgevuld , hoe vul je je oliepomp op ?

Volgens mij zit die voor een metertje er niet standaard op. In elk geval moet het zo'n klein rond zwart stekkertje zijn met klik-lipje eraan en meestal een groen rubber balgje voor vocht afdichting..

En hier moet hij in:

sender01.jpg

[rquote=1900528&tid=145247&author=Vinci]Volgens mij zit die voor een metertje er niet standaard op. In elk geval moet het zo'n klein rond zwart stekkertje zijn met klik-lipje eraan en meestal een groen rubber balgje voor vocht afdichting..

En hier moet hij in:

sender01.jpg
[/rquote]

jep daar is hij op aangesloten. oliedrukregelaar is da ding met die veer ? die heb ik er uit gehad proper gemaakt en trg gemonteerd

Jep, ding met die veer... Origineel van metaal, maar er zijn nylon exemplaren van zijn die minder snel vast blijven zitten...

Maar kost wel 60 pond.....

[rquote=1900603&tid=145247&author=Vinci]Jep, ding met die veer... Origineel van metaal, maar er zijn nylon exemplaren van zijn die minder snel vast blijven zitten...

Maar kost wel 60 pond.....

deze heb ik er uitgehaald en proper gemaakt ,gleed er in zonder probleem , dus lijkt mij raar dat ie blijft hangen ?

Ja, heb mijne ook wel eens los gehad op mijn oude pomp (heb nu een XEV pomp) en kon het me ook niet voorstellen dat dat vast kan gaan zitten.... toch schijnt het te kunnen.....

Mijne zat MUURVAST (X16XE) (met rijden bleef het lampje flikkeren. aanwezige oliedruk tussen de 0,5 en 1bar).

Plunjer was er ook niet uit te krijgen.

heb de bout eruit gehaald, veer eruit gehaald, bout terug gestopt, gestart, keertje flink gasgegeven, en gelijk weer uit, toen zat de plunjer tegen de bout aan en kon ik m eruit halen.

Mijn plunjer was helemaal blauw van dat ie ooit een keer goed heet geweest is, en zaten wel aardig klemsporen op.

heb m verwisseld met die van mijn oude 1.4 8kleppert, en werkt weer perfect.

zie op de tekening dat ie van alle 4cilinder ohc en DOHC motoren gelijk is.

Willem

Terug
Naar boven