• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Oliedrukschakelaar lek en daardoor motorstuurapp. stuk..???

Bij mijn pa zijn Corsa D Z14XEP ging deze sensor ook spontaan lekken na 7 jaar. Gelukkig er snel genoeg bij om een nieuwe in te draaien en de aangetaste kabels zo veel mogelijk schoon te maken.

@Opelrijder2004 wrote:Hallo,

Sinds gistermiddag doet mijn opel astra H 2005 het niet meer. Als ik de sleutel omdraai hoor je niets. De dashboard icoontjes etc branden allemaal wel, radio doet het ook.

Als redelijke leek heb ik de astra weggebracht naar de dealer. Na een diagnose constateerde zij dat de oliedrukschakelaar lek is en dat daardoor olie in de motorstuurapparatuur is gekomen en deze kapot heeft gemaakt. Erg balen!!

Reparatiekosten....1500 euro..... :shock:

Komt iemand dit bekend voor? Zo ja, hoe is dit mogelijk? En is het eventueel ook anders op te lossen ipv alles gewoon maar te vervangen voor iets nieuws?Zoals de opel dealer adviseerde/.....? Mijn onderbuikgevoel zegt iets anders...

Thx

so, heb nu hier een ecu z14xep astra h QF. niet 1500 euro :jerry

@arjontje wrote:De olie loopt vanaf de druk schakelaar de kabelboom in.

Omdat er druk opstaat perst het de hele kabelboom door.

Waar het uiteindelijk naar de sensoren of de ecu loopt.

Ja de kans is aanwezig dat er ook olie in de ecu zit.

Maar dat kan ik vanaf hier niet zien.

Preventief om de 4 jaar of zo gewoon die sensor vervangen. Het geeft natuurlijk niet de garantie dat het probleem niet meer voor komt. Maar je zorgt wel om de kans zo klein mogelijk te houden.

Met ts bedoel ik topic starter. (jou dus Opelrijder2004)

Het probleem zit hem niet zo zeer in de olie, En de olie loopt niet omhoog door de DRUK. Maar door de elektrische stroompjes die door de kabel lopen loopt de olie in de richting van de stroompjes.

Tevens is niet de Olie de veroorzaker van het defect, olie wordt gebruikt in veel grote opstellingen om juist te isoleren.

De metaaldeeltjes in de olie veroorzaken het probleem.

@Haasje17 wrote:Maar door de elektrische stroompjes die door de kabel lopen loopt de olie in de richting van de stroompjes.

Tevens is niet de Olie de veroorzaker van het defect, olie wordt gebruikt in veel grote opstellingen om juist te isoleren.

De metaaldeeltjes in de olie veroorzaken het probleem.

Hoe bomen krijgen water uit de grond? Met behulp van elektriciteit?

Hoe kan metaaldeeltjes bereiken pcb elektronica, terwijl die zijn volledig bedekt met gel? Gelieve te verklaren.

[youtube:35tjr81b]

Terug
Naar boven