• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

oliedruksensor kapot ? corsa b X16XE

ivartje

Post veel
hallo sinds een tijdje brand nu mijn olielampje op mijn dashboard maar mijn olie-niveau is gewoon goed,nu vraag ik me eigen af waar zit eigenlijk de oliesensor? en wat kost zoiets (sensor zelf) omdat deze waarschijnlijk overleden is!

Alvast bedankt!

Mvg Ivar Hulsman

Je niveau heeft niets te maken met je oliedruk lampje..

Kan evengoed zijn dat de sensor kapot is hoor.

Maar die 2 dingen wat jij noemt staan los van elkaar.

Het lampje gaat aan als er weinig tot geen oliedruk is.

Dankjewel ga ik even kijken! Zit ie toevallig naast je krukaspoelie dan?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

Klopt, en deze gaan vaker kapot.

Maar let op, ik heb ook al oliedruk problemen gehad met dit type motor, hiervan zat de oliedruk plunjer vast in de oliepomp..

Vervang eerst de sensor, en als ie dan weer opkomt, haal je de plunjer eens los (in hoeverre dat wil).

Willem

Als ie daadwerkelijk te weinig/geen druk had gehad, dan had ie flink staan te tikken al ( lege klepstoters).

En dat had ie denk ik wel gemerkt dat er iets niet goed was.

Dat viel mij eigenlijk 100% mee, hoorde weinig aan de motor, ben ermee van Tilburg naar huis gereden (flikkerend lampje / dacht van, sensor zal wel gaar wezen), pas Thuis tikte ze wel iets.

Volgende dag Oliedruksensor vervangen, Starten rijden niks aan de hand, tot 3 kilometer verder weer dat lampje aan (nog steeds niet tikken).

Toen effe opgezocht wat het kon zijn, Bleek dit vaker voor te komen, dat deze plunjer vast gaat zitten.

Plunjertje overgezet van mijn 1.4, en probleem opgelost (anderhalf jaar lang gemarteld nog, toen pas de drijfstanglagers kaal).

Heb zelf een oliedruk meter dus kan hem gelukkig contineu monitoren zodat t ni mis gaat

oliesensor is besteld koste iets van 12 euro ofzo geloof ik ! zal vd week binnen zijn dus dan kunnen we hem gelijk monteren! komt er iets van olie uitgelopen als ik hem verwissel?

is het toevallig dit kabeltje:

Foto-YKYDAY4I-D.jpg

dus niet de 1e kabel maar de 2e (naast de krukas-sensor)?

grtjes

@ivartje wrote:Oke t is in ieder geval de kabel naast me krukassensor

Klopt, zit naast de krukassensor. Ook gelijk even het dichtringetje vervangen als de nieuwe sensor erin gaat. Anders heb je kans dat ie daar gaat lekken.

Terug
Naar boven