• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

oliekoeler afgedopt c20xe, probleem?

origineel gepost door Arjan Kuijper

Als je de thermostaat uit je pomp haalt en je stopt hem dan af zal het geen problemen geven, laat je hem zitten verlies je echt druk.

Waar verlies je druk dan?

Op de meter geeft hij gewoon zijn druk nog aan.

Maargoed beter is natuurlijk een korte nippel monteren.

Als je je pomp goed bekijkt, en dan met name het ronde stuk waar die thermostaat in zit, zie je aan de zijkant 2 gaten. Bij koud staat het ene gat open en het gat naar de oliekoeler houdt hij dicht. Wordt hij warm dan duwt het pennetje de thermostaat naar buiten waarmee het gat naar de oliekoeler opengaat en het gat naar de motor dicht gaat. Dus hoe je het ook bekijkt, je druk/opbrengst is bij lange na niet optimaal. Loopt de druk te hoog op dan ontsnapt de olie via het overdrukventiel terug het carter in, en dus niet naar boven naar de motor.

origineel gepost door Manta 24V

Rij zelf ook zonder, gaat prima. Zit een draadbus (waar het oliefilter weer op kan) in van M-tech kostte 10 euro incl verzenden. Heb wel een 18s carter daar gaat sowiezo al genoeg olie in.

Dus voor dagelijks op de weg (wat ik doe) zal ik overwegen om em weg te laten.

Heb evt die adapter over voor €15,-

Ik heb zo'n busje toen gewoon bij de Opel gehaald.

Kostte 4,50

nou jongens, de motor loopt ondertussen, en goed:) geen rare geluiden, vol oliedruk, alleen stoters tikken wat. toen we het blok aan het inbouwen waren wilde ik de dichtgelaste stukken eruit draaien, maar ze bleken maar handvast te zitten. tevens zat er in 1 stuk leiding ook geen olie, gewoon schoon van binnen. ik denk dus dat ze met uitbouwen de leidingen dicht hebben gelast om lekken te voorkomen. ik ga er gewoon rustig aan mee rijden en ik zie wel wat het torretje doet!:D

ik ben van plan om de motor eerst rustig een aantal km;s te laten maken, daarna te flushen met Forte motorflush en dan goede kwaliteits olie erin, heb Forte wel eens eerder toegepast, ook bij mijn voormalig werk bij de motorrevisie, en nooit klachten over gehoord, wie heeft hier ( nare ) ervaringen mee bij een c20xe?.

bedankt voor de reacties!

de motor loopt ondertussen als een zonnetje, na het hele weekend ermee gereden te hebben, geen tikken meer en tot nu toe ook geen olieverbruik, de oliedrukmeter slaat ook helemaal uit dus ik heb wel vertrouwen in het torretje!

allemaal bedankt:thumbup

Terug
Naar boven