• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

olielamp blijf knipperen

hallo

hele goeie avond

heb een vraag en ben blij als iemand me kan helpen

heb sinds 2 weken een opel astra gekocht bouwjaar 1995

me olie lampje blijf steeds knipperen

heb de olie ververst boucies vervangen olie filter vervangen luchtfilter vervangen en ook de oliedruk sensor vervangen

dus heb geen idee wat het kan zijn??

kan iemand me helpen graag

@PeterNoFear wrote:@willem070 wrote:heb me nokkenas na laten kijken die was goed

was alleen het draadje en dat tikje blijkt normaal te zijn zeggen ze

Ja bepaalde tikjes zijn goed, sommige minder :P

bij mij was gewoon de motor mijne blijk nu goed te zijn ff afwachte nu

@willem070 wrote:heb me nokkenas na laten kijken die was goed

was alleen het draadje en dat tikje blijkt normaal te zijn zeggen ze

Ja bepaalde tikjes zijn goed, sommige minder :P

als hij zachtjes tikt als je hem start klopt, dan is de olie nog niet boven ,ik start altijd de motor, en laat hem effe draaien , en rijdt zachtjes de wijk uit . als de olie boven is en warm is , moet het tikken weggaan .

Meestal duid het tikken inderaad op een versleten nokken as ,

Ik heb het ook gehad metme oudere vectra , naar de dealer gegaan en gelijk de kop er asf ,van te voren wel even de compressie laten meten ,dat de zuigers en veren nog goed zijn, en gelijk alles laten doen kopping waterpomp thermostaat , riemen . De vectra rijdt nog rond met 3 ton op de teller .

Okee, nouja, ons lampje knippert als je zegmaar stionair op koppeling wegrijd, voor de rest nooit, en we hebben die tik.

Mijn neef zegt dat die tik een lager is wat waarschijnlijk langzaam helemaal stukloopt, maar het is wel toevallig dat die nokkenas dan ook af is.

Ook loopt ie met koude motor heel kort op 3 pitjes.

Lijkt het mij toch weer de nokkenas.

@HOT ROD wrote:De eerste keer dat ik er mee te maken kreeg (kapotte drukschakelaar) was bij een Astra G , verder in 35 jaar nooit eentje kapot gehad. Dat wil toch wel wat zeggen denk ik, van het oude type.

ja bij mij was het kabeltje kapot dus heb die laten vervangen en nu is die hoop ik goed vandaag niet veel gereden

Van de Kadett-C D E / Astra-F G H / Vectra-A B C / Corsa-A B C / diverse Rekords en ascona's al deze sensors vervangen, dus niet geheel van deze tijd..

VW spant nog steeds de kroon met kapotte oliedruk sensoren, en dat al voor JAREN en JAREN!! daar loopt meestal ook de olie zo uit de straat op als ze stuk zijn!!

Willem

De eerste keer dat ik er mee te maken kreeg (kapotte drukschakelaar) was bij een Astra G , verder in 35 jaar nooit eentje kapot gehad. Dat wil toch wel wat zeggen denk ik, van het oude type.

Eerst beginnen met de Sensor vervangen, en bekabeling hiervan te controleren..

@ HotRod: Deze zijn nooit veel geweest hoor....

Willem

vandaag naar garage geweest

en het probleem was het kabeltje van de oliedruk sensor was kapot en die maakte sluiting:)

dus als goed is probleem verholpen! :D

De drukschakelaars zijn tegenwoordig niet meer zo geweldig. Waarschijnlijk is je probleem verholpen met een nieuwe drukschakelaar.

Als je zekerweet dat je olie op peil is, lijkt me dat er weinig fout kan gaan.

en Lambo, jou blok tikte toendertijd niet denk ik?

toen ik een ander blok in mn auto gebouwd had.. ging ook steeds mn olie lampje knipperen enzo..

toen had ik hem een keer op de brug en toen zag ik dat het draadje van mn oliedruksensor half openlag(dus het koper van de kabel lag bloot) dit stuk ertussenuit geknipt en hij lampje bleef uit...

kan ook zijn dat je olie druk te hoog/laag is..(is mij ook hier op het forum verteld!)

of eventueel oliepomp stuk of je zeefje(die de olie opzuigt om het rond te gooien in je blok) zit verstopt..

allemaal dingen die het KUNNEN zijn.. ik had gelukkig de makkelijkste/goedkoopste oplossing..

succes ermee!

@TerryB wrote:Ik rijd sinds ik mijn coupe heb ook met een tikkende motor als deze koud is, als de motor warm is tikt hij niet meer. Ik rijd er nu al bijna een jaar mee en hij deed het al toen ik hem kocht, dus ik weet niet of het zo gevaarlijk is;)

knipperd ook je olie lampje erbij??

Terug
Naar boven