• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

olielampje brand langer na oliewissel

spekkie35

Post weinig
ik heb vorige week mn olie laten verversen en nieuwe filter erop laten doen,en nu bij het starten van koude motor valt het me op dat het olie lampje langer brand dan normaal:wtf

ik heb dit nooit eerder gehad,dus vind raar.olie is wel goed op peil.en bij warme motor niks aan de hand.het enige wat mij wel opviel tijdens het bezoekje aan de garage is dat de monteur een ander vroeg in de zaak welke oliefilter hij moest gebruiken,zou ik een verkeerde filter erop op hebben zitten of maakt dat niks uit?

gr spekkie:agent

kun je zien welk nummer er op de oliefilter staat? dan zal ik even kijken in ons programma.. voor de zekerheid kenteken erbij...

en zoals henk al vroeg: Welke olie zit er nu in?

een 5w40 voll syntheet of een 10 w 40 semi syntheet zijn de soorten waar je geen gekke dingen mee mag verwachten.

zo,n motor blok loopt ook wel op 15w40 multigrade maar is dikker ,en voor de motoren van zeg maar 1990 af niet aante raden .

ik zou zeker even natrekken of de juiste olie en filter gebruikt zijn .

op het filter staan meestal wel wat namen of nr,s kijk is op www.hbase.nl daar staan onder jou auto ook de nr,s van de filters .

ik neem aan dat je een kaartje in de auto hebt gekregen met waneer je terug moet komen en ???type gebruikte/hoeveelheid olie ..ik doe dat namelijk als beun wel .

Bert

kun je zien welk nummer er op de oliefilter staat? dan zal ik even kijken in ons programma.. voor de zekerheid kenteken erbij...

en zoals henk al vroeg: Welke olie zit er nu in?

mobile super 2000x1 3,5 liter 10w40

oliefilter van coldax nummer kan ik zo niet zien.

oh ja heb vandaag gereden en nu ging lampje wel gelijk uit.

net als bij de tandarts,je gaat er heen met pijn in je bek,als je er zit is de pijn weg.....:P

een 5w40 voll syntheet of een 10 w 40 semi syntheet zijn de soorten waar je geen gekke dingen mee mag verwachten.

zo,n motor blok loopt ook wel op 15w40 multigrade maar is dikker ,en voor de motoren van zeg maar 1990 af niet aante raden .

ik zou zeker even natrekken of de juiste olie en filter gebruikt zijn .

op het filter staan meestal wel wat namen of nr,s kijk is op www.hbase.nl daar staan onder jou auto ook de nr,s van de filters .

ik neem aan dat je een kaartje in de auto hebt gekregen met waneer je terug moet komen en ???type gebruikte/hoeveelheid olie ..ik doe dat namelijk als beun wel .

Bert

mobile super 2000x1 3,5 liter 10w40

oliefilter van coldax nummer kan ik zo niet zien.

oh ja heb vandaag gereden en nu ging lampje wel gelijk uit.

net als bij de tandarts,je gaat er heen met pijn in je bek,als je er zit is de pijn weg.....:P

ohh ok dan zal dat het wezen wim,ik vond zo raar is net afgevuld met nieuwe olie vandaar:hmmz

maar kan verder geen kwaad of wel?

ohh ok dan zal dat het wezen wim,ik vond zo raar is net afgevuld met nieuwe olie vandaar:hmmz

maar kan verder geen kwaad of wel?

Terug
Naar boven