• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Olietemp. Astra F c20let

Heho,

De olietemperatuur van mijn F-je met c20let wordt te warm. Vindt dit een beetje vreemd, omdat ik exact dezelfde setup heb als in mijn eerdere calibra c20let.

De calibra deed 85 graden bij normaal gebruik en max. 110 bij een zware rechter voet.

De astra loopt al snel naar de 100 graden toe en bij iets meer gas loopt deze op naar de 120 graden.

gegeven:

+- 280 pk

standaard oliekoeler

oliedruk bij gas geven ong. 4,5 bar

olietemperatuurmeter werkt correct (nagemeten)

Castrol Edge Formula RS 10W60 volsyntheet

Koelvloeistoftemperatuur is nooit hoger dan 85 graden

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? en wat ik hier aan zou kunnen doen?

Neem aan dat de temp het mooist is, als deze rond de 100 graden blijft liggen...

origineel gepost door freek corsa

Is de plaats van de koeler wel in de rij wind ?

Ja, maar is niet helemaal optimaal.

Marco was het toch? De 01-DR gaf bij mij ook altijd richting de 100graden aan. Met een zware voet ging het zelfs ookk richting de 120graden! Dat vond ik ook wel aan de warme kant, dus deed dan ook wel weer wat rustiger aan.

Alleen zonde dat de Calibra niet meer bestaat.:hmmz

Marco ja, je hebt u2u...

Als ik weer rustig zou rijden, zou de temperatuur ook moeten gaan zakken. Misschien als ik de winter tegemoet rijd zakt ie bij mij ook... Hij blijft rond de 120 hangen.

misschien een optie om een grotere olie koeler te kopen en in de rijwind te hangen.

bij mij hang hij achter de grill hier een foto.

Ik had zonder oliekoeler in de Corsa met LET altijd de temp hoger dan 100 graden, zelfs op 140 gehad een keer...

Nu met een dikke Mocal ertussen bij normaal gebruik niet hoger dan 85 graden en onder zware stress 100.

Terug
Naar boven