• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

olietemp sensor inbouwen X30XE

Trompie

Post weleens wat
Hallo,

Ik wil graag een olietemperatuur sensor plaatsen voor in mijn x30xe.

Nu weet ik nog niet hoe ik dit het beste kan doen. Ik rijd dus een X30XE met C25XE aanbouwdelen.

Iemand nog tips?

Alvast bedankt!

Erik

@Trompie wrote:Hallo,

Nu weet ik nog niet hoe ik dit het beste kan doen. Ik rijd dus een X30XE met C25XE aanbouwdelen.

Iemand nog tips?

Alvast bedankt!

Erik

goede vraag... zou zelf liever de olie druk willen weten...

ken je niet zo´n adaptertje ertussen doen? wat ze ook bij 2l doen?

@Trompie wrote:Hallo,

Iemand nog tips?

Alvast bedankt!

Erik

goede vraag... zou zelf liever de olie druk willen weten...

ken je niet zo´n adaptertje ertussen doen? wat ze ook bij 2l doen?

Er bestaan speciale carterpluggen met een gat erin waar ze schroefdraad in getapt hebben en daar kun je dan vervolgens die sensor in draaien.

SUPLUGLOW_MED.jpg

En er bestaan systemen met een sensor die je op de aansluiting op je blok van je oliefilter monteert en daar schroef je vervolgens je filter weer tegenaan.

images

En er betsaat ook een peilstok met sensor, dus dat is ook nog een optie....

4601.jpg

@Erwin: Voor je oliedruk is de oplossing denk ik makkelijker, op de plek waar je oliedruk sensor zit die het lampje op je dashboard laat branden zou je er een sensor in kunnen draaien die een metertje aanstuurt.....

Er bestaan speciale carterpluggen met een gat erin waar ze schroefdraad in getapt hebben en daar kun je dan vervolgens die sensor in draaien.

SUPLUGLOW_MED.jpg

En er bestaan systemen met een sensor die je op de aansluiting op je blok van je oliefilter monteert en daar schroef je vervolgens je filter weer tegenaan.

images

En er betsaat ook een peilstok met sensor, dus dat is ook nog een optie....

4601.jpg

@Erwin: Voor je oliedruk is de oplossing denk ik makkelijker, op de plek waar je oliedruk sensor zit die het lampje op je dashboard laat branden zou je er een sensor in kunnen draaien die een metertje aanstuurt.....

vraag me af of de adapter past bij v6..

pijlstok is bij v6 geen optie ivm motorkap..

en sensor in carterplug ivm verlaging onmogelijk ... ketst er zo af...

wist niet da dit allemaal nodig was...

en idd die sensor in oliedruk is optie

vraag me af of de adapter past bij v6..

pijlstok is bij v6 geen optie ivm motorkap..

en sensor in carterplug ivm verlaging onmogelijk ... ketst er zo af...

wist niet da dit allemaal nodig was...

en idd die sensor in oliedruk is optie

oliedruk heb ik al, die heb ik gewoon op de plek van de oliedruksensor, zo'n dubbele. Oliepomp wordt volgens mij de enige optie, of een gat in je zijkant van je pan boren.

oliedruk heb ik al, die heb ik gewoon op de plek van de oliedruksensor, zo'n dubbele. Oliepomp wordt volgens mij de enige optie, of een gat in je zijkant van je pan boren.

@Trompie wrote:oliedruk heb ik al, die heb ik gewoon op de plek van de oliedruksensor, zo'n dubbele. Oliepomp wordt volgens mij de enige optie, of een gat in je zijkant van je pan boren.

ja kunt idd zo wel meer opties bedenken waar je je sensorkunt plaatse..

@Trompie wrote:oliedruk heb ik al, die heb ik gewoon op de plek van de oliedruksensor, zo'n dubbele. Oliepomp wordt volgens mij de enige optie, of een gat in je zijkant van je pan boren.

ja kunt idd zo wel meer opties bedenken waar je je sensorkunt plaatse..

Er bestaan blokjes met 1x uitwendige draad die je in je blok draait en vervolgens aan twee kante inwendige draad heeft waar je 2 sensoren in kunt draaien.

Gr jack

Er bestaan blokjes met 1x uitwendige draad die je in je blok draait en vervolgens aan twee kante inwendige draad heeft waar je 2 sensoren in kunt draaien.

Gr jack

@Jack-omegax3.0xe wrote:Er bestaan blokjes met 1x uitwendige draad die je in je blok draait en vervolgens aan twee kante inwendige draad heeft waar je 2 sensoren in kunt draaien.

Gr jack

wordt temperatuur wel wat lager lijkt me! En niet echt ideaal bij de plek van de oliedruksensor waar die nu zit bij een v6

@Jack-omegax3.0xe wrote:Er bestaan blokjes met 1x uitwendige draad die je in je blok draait en vervolgens aan twee kante inwendige draad heeft waar je 2 sensoren in kunt draaien.

Gr jack

wordt temperatuur wel wat lager lijkt me! En niet echt ideaal bij de plek van de oliedruksensor waar die nu zit bij een v6

@Jack-omegax3.0xe wrote:Dat zal best meevallen. Is geen leiding van 10 meter maar een blokje van een paar cm.

Deze neemt de warmte van het blok snel over.

Gr Jack

Heb je daar toevallig een link of zoiets van?

@Jack-omegax3.0xe wrote:Dat zal best meevallen. Is geen leiding van 10 meter maar een blokje van een paar cm.

Deze neemt de warmte van het blok snel over.

Gr Jack

Heb je daar toevallig een link of zoiets van?

een adapter past goed op een V6 hoor zit er bij mij ook op

wel moet je even zoeken naar een passend filter want bij mij paste de filter niet qwa draad op de nippel die was bij geleverd

en de orginele werd me iets te lang voor t gevoel maar het past zoiezo

Terug
Naar boven