• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

olietemperatuur meter aan c20ne??

kaneelschep

Woont hier bijna
Is er een makkelijke manier om een olietemperatuur meter aan te sluiten aan de c20ne?

Ik vond dat bij de gtitjes altijd erg prettig dat die dat standaard hadden.

Volgens mij wordt er een bout van de oliepomp doorboort, draad in getapt en daar wordt een sensor ingedraaid. Was toen een handig topic over maar kan er even niks over terug vinden.

ff zoeken op: "de freek-manier" :thumb

De grote holle bout van de oliepomp neem je er uit, boor en tap. Teflontape om je sensor en monteren.

@kaneelschep wrote:

Ik vond dat bij de gtitjes altijd erg prettig dat die dat standaard hadden.

Ik ga ervan uit dat je GSI tjes bedoelt ipv GTI tjes en het digi dash van een Kadett bedoelt?

in dat geval is het een olieDRUKmeter en GEEN temperatuurmeter!!!

Daarom is die met een koude motor 5 blokjes en als die warm word zakt die af naar 2 a 3 blokjes (stationair) omdat de druk lager word als de olie warm word en dus dunner

verder is die manier van Freek geen verkeerde. Een sensor in je carterplug is ook een optie

succes

Ben ook bezig met zo'n metertje maar welke meter voor op t dash kan ik hiervoor gebruiken ?

Heb laatst n.l. een watermetertje gekocht maar die had een eigen merk sensor nodig, de originele sensor gaf verkeerde waardes door voor die meter.

Het is voor de crossauto dus het mag gewoon zo'n 52mm meter zijn.

Daar zijn ook inschroef, Y en T adapters voor he? ;)

Inschroef adapter kost een paar euro. Die zou je ipv de holle bout methode kunnen gebruiken.

Een Y of T adapter kan je gebruiken bij je originele drukschakelaar (de voor het stumper lampje op je dash). Die zijn inschroef kant de maat van je originele drukschakelaar en hebben een uitgang waar de drukschakelaar weer in kan, en een aftakking opzij waar je een 1/8-27NPTF schroefdraad sensor in kan draaien. Dat is de maat voor 9 van de 10 aftermarket sensoren.

Originele drukschakelaar is M14 schroefdraad trouwens. Kan je de goeie adapter opzoeken ;)

edit:

Dit is ook nog een optie:

http://www.nlpower.nl/interieur/meters-en-meterhouders/olie-sensor-adapter-ring.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nadeel is wel dat je hier voor een M18 oliekanaal verlenger erbij moet halen (die grote bronskleurige schroefdingen van de foto), want die zit er niet bij. Alleen M20 en 3/4UNF

Terug
Naar boven