• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Olieverbruik Astra G

Sensor is voor wat het is vrij prijzig, maar een lening zal niet nodig zijn, zeker als je m zelf monteerd.

Willem

Sensor is voor wat het is vrij prijzig, maar een lening zal niet nodig zijn, zeker als je m zelf monteerd.

Willem

elke tankbeurt???

Hoeveel dan

als je meer dan 1 liter op 1000km verbruikt heb je wel een serieus probleem

Willem

elke tankbeurt???

Hoeveel dan

als je meer dan 1 liter op 1000km verbruikt heb je wel een serieus probleem

Willem

het kan ook zijn dat de vorige eigenaar altijd kleine stukjes ree ,waar door er sludge in de olie zat ,op het moment dat je dan een groot stuk gaat rijden dan verdampt die sludge en ,zakt je olie pijl dat had ik ook toen ik me auto net had, ik heb toen ook een aantal keer moeten bij vullen en, niet zoon beetje ook.

het kan ook zijn dat de vorige eigenaar altijd kleine stukjes ree ,waar door er sludge in de olie zat ,op het moment dat je dan een groot stuk gaat rijden dan verdampt die sludge en ,zakt je olie pijl dat had ik ook toen ik me auto net had, ik heb toen ook een aantal keer moeten bij vullen en, niet zoon beetje ook.

@ Vectraman:

Zal wel binnen de marges vallen, en dan kan je nergens wat op verhalen..

Zal wel uitlopen op een mooi verhaaltje.

Opel marges zijn in ieder geval 0,05 liter op 100km, wat neer komt op 0,5 liter op 1000km. of 5 liter op 10.000km.

en dat vind ik al erg hoog.

Helaas zijn deze motoren gevoelig voor olieverbruiken, dat is ook geheel afhankelijk hoe ermee omgesprongen is.

ik ken ze ook met 250.000km op de klok welke geen spat olie verbruiken, maar weet ze ook welke 1 liter op de 750km verbruken..

Willem

@ Vectraman:

Zal wel binnen de marges vallen, en dan kan je nergens wat op verhalen..

Zal wel uitlopen op een mooi verhaaltje.

Opel marges zijn in ieder geval 0,05 liter op 100km, wat neer komt op 0,5 liter op 1000km. of 5 liter op 10.000km.

en dat vind ik al erg hoog.

Helaas zijn deze motoren gevoelig voor olieverbruiken, dat is ook geheel afhankelijk hoe ermee omgesprongen is.

ik ken ze ook met 250.000km op de klok welke geen spat olie verbruiken, maar weet ze ook welke 1 liter op de 750km verbruken..

Willem

Terug
Naar boven