• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

olieverbruik corsa b gsi 1994

ik heb een corsa b gsi van 94 ik heb er laatst 1l olie bij gegooit ben nu 3000km verder de peilstok geeft aan dat de bij de min staat is dit normaal bij een gsi uit 94 met een c16xe

m.v.g. ansje

hoi Ansje,

Ik heb ook een C16XE en als die het 3000km volhoudt op een liter ben ik al blij!

wil alleen maar even aangeven dat het voor dit type blok wel normaal is, zolang je netjes blijft vullen moet het allemaal goed gaan.

misschien een keer verversen, heeft bij mij wel wat geholpen!

Even ter vergelijking, op dit moment schenk ik iedere 500KM een liter olie bij (X16XE). Blokje van jou is dus echt heilig ;)

Ligt er natuurlijk ook aan welke olie je erin gooit.

de opeldealer zegt altijd dat je 0W30 erin moet gooien,maar deze is wel erg dun en loopt dus ook makkelijker weg,

Ik had hetzelfde probleem met mijn GSI ongeveer 1 liter op 1000 km met 0W30 olie,

Ik zou gewoon eens 10W40 proberen dit scheelt waarschijnlijk al een hoop !

Maar het is en blijft een veel voorkomend probleem bij deze blokjes daarom heb ik er toen ook maar een 2 liter 16V ingegooit ! :D

greetz,

3000 op 1 valt nog wel mee, daar zou ik niets aan doen, behalve regelmatig peilen.

bij die van 500 op 1 zou ik het oliesysteem reinigen en daarna afvullen met goede, maar iets dikkere olie en nieuw filter.

Ik rijdt op volsynthetische 5w40 olie, en mijn olieverbruik ligt op 1 liter op 1000 a 1500km (ligt aan rijstijl).

auto: Opel Combo LFW Comfort '98 / 150.000km

motor: X16XE met 4>1 Spagetti spruitstuk, en Mantzel Powerbox '98 / 140.000km

Olieverbruik is na vervangen van koppakking ontstaan, dat komt helaas vaker voor bij deze motor.

Willem

Terug
Naar boven