• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

olieverbruik!! Hoeveel!

even een oud topicje tot leven brengen :D

Mn tig 1.6, 1995, 122.000 km's verbruikt toch ook bijna 1l op 1000km, spetters zitten ook na flink trappen op mn achterbumper, normaal? Kan nergens een lek vinden..

@DeMeistah wrote:even een oud topicje tot leven brengen :D

Mn tig 1.6, 1995, 122.000 km's verbruikt toch ook bijna 1l op 1000km, spetters zitten ook na flink trappen op mn achterbumper, normaal? Kan nergens een lek vinden..

Had ik ook bij mijn oude Astra F uit "98 maar die lekte heel klein beetje bij het oliefilter.

zafira a opc met 109.000 op de klok verbruikt 1 ltr. 10W60 vol syntheet in een jaartje rijden.heb na turbo wissel pas 1x olie bij hoeven vullen.

zal rond de 6.000 km zijn...

@Thurrock wrote:@DeMeistah wrote:even een oud topicje tot leven brengen :D

Had ik ook bij mijn oude Astra F uit "98 maar die lekte heel klein beetje bij het oliefilter.

Die spetters komen uit de uitlaat!!!

willem

@wim-v6 wrote:@Thurrock wrote:@DeMeistah wrote:even een oud topicje tot leven brengen :D

Die spetters komen uit de uitlaat!!!

willem

Klopt helemaal, na 2 weken wassen zie je ook een hele zwarte waas met olie en roet op de bumper rond de uitlaat (DTM model)

dat wil wel zeggen dat hij het verbruikt en niet lekt toch?

heb er tijden rotzooi van de gamma 10w40 in gegooid omdat het me anders te duur werd, heb nu 10w40 volsyntheet van een erkend merk gehaald, ff wachten tot ik weer bij moet vullen en dan kijken of het resultaat heeft.

Mijne verbruikt op Valvoline 5w40 gewoon keurig 1 liter op ergens tussen de 800 en 1200km, ik had en heb alleen geen last van spetters op de achterkant..

mijn verbruikt het wel ivm versleten onderblok.

ik heb mijn Cartervetilatie los hangen en ja, Heel de versnellingsbak is nat van onder van de olie die uit de Carterventilatie komt.

Willem

@wim-v6 wrote:Mijne verbruikt op Valvoline 5w40 gewoon keurig 1 liter op ergens tussen de 800 en 1200km, ik had en heb alleen geen last van spetters op de achterkant..

ik heb mijn Cartervetilatie los hangen en ja, Heel de versnellingsbak is nat van onder van de olie die uit de Carterventilatie komt.

Willem

1 voordeel dat we nooit ons olie hoeven te verversen :)

Ascona C 13S automaat 1982 : 135.000 km : ong; 1 liter alle 5000 km ( lekken en verbruiken )

Kadett E C16NZ automaat 1991 :90.000 km : ong. 0,5 liter op 10.000 km

Ze draaien beide op 20w50 minerale Penzzoil olie !

@DeMeistah wrote:@wim-v6 wrote:Mijne verbruikt op Valvoline 5w40 gewoon keurig 1 liter op ergens tussen de 800 en 1200km, ik had en heb alleen geen last van spetters op de achterkant..

Willem

1 voordeel dat we nooit ons olie hoeven te verversen :)

Valt tegen hoor, er komen ook meer verbrandings deeltjes in de olie, waardoor de olie erg vervuild.

Willem

Haha, als ik de olie van mijn x16xel ververs zie je gewoon de vuildeeltjes erin. Trouwens Wim, ik heb hem nu op 5w30 van mpm lopen, en heb vrijwel direct erna 400 km snelweg gereden, en geen olieverbruik....

Ja vult mijne met Valvoline 5w40

als ik m vult met Castrol 5w50 helpt t ook niet tegen het olie verbruik.

voor 28 euri heeft wim weer 5 liter Valvoline, en dat vind ik wel best zo.

ik heb de 3e cilinder kapot, als mijn olie onder peil staat loopt ie op 3 a 3,5 cilinders, vermoedelijk onvoldoende dichting omdat er minder olie omhoog gespettert word.

Vul ik m bij loopt ie weer heerlijk.

Willem

Mijn Astra F C1.6NZ verbruikt 0,5 liter op 10.000 kilometer.

Het blok die nu in de Kadett E zit heeft 450.000 km gelopen en verbruikt ook keurig 0,5 liter op 10.000 kilometer.

Het is C1.6NZ eigen zeker dit olie verbruik.

Groet, Rik ;)

Het blok die nu in de Kadett E zit heeft 450.000 km gelopen en verbruikt ook keurig 0,5 liter op 10.000 kilometer.

Groet, Rik ;)

Groet, Rik ;)

Terug
Naar boven