• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

olieverbruik

hallo allemaal ik heb een vraagje

ik heb een opel vectra c gts z1.8xe

uit bouwjaar 2002

ik weet niet precies hoeveel ole die nu verbruikt maar voor mij doen lijkt het niet normaal

me kilometer stand is op dit moment 136.490.

nou ben ik bij een garage geweest en die zeiden probeer eens

10w 40 half syntetische (ik gebruik nu 5w/30)

hebben meer mensen last vn deze kwaal?

en is het verstandig om 10w 40 erin te doen?

groetjes

jeffrey

@Skloep wrote:Zou ik wel doen ja, van volledig synth naar volledig mineraal is wel een erg grote stap.

Heb goede ervaringen met 5w40 van castrol..

Ook moet je eens kijken naar je carter onluchtingspijpje of die dicht zit met slip en deze uitboren. (max 1mm)

Dit kan ook zorgen voor een hoog olie verbruik.

hallo skloep,

dank je wel voor de informatie ik ga de eerst volgende keer toch maar dan 10w 40 erin doen.

dit moet,neem ik aan half syntetische zijn?

met vriendelijke goeten,

jeffret

@Skloep wrote:Zou ik wel doen ja, van volledig synth naar volledig mineraal is wel een erg grote stap.

Heb goede ervaringen met 5w40 van castrol..

Ook moet je eens kijken naar je carter onluchtingspijpje of die dicht zit met slip en deze uitboren. (max 1mm)

Dit kan ook zorgen voor een hoog olie verbruik.

hallo skloep,

dank je wel voor de informatie ik ga de eerst volgende keer toch maar dan 10w 40 erin doen.

dit moet,neem ik aan half syntetische zijn?

met vriendelijke goeten,

jeffret

Hallo Jeffrey,

in mijn Zafira uit 2001 zat dezelfde motor, gebruikte 1 liter op 1000Km op 10w40 olie. Ik heb er toen 15w40 olie ingegooid en een potje "No Smoke". Ik ging toen naar 1 liter op 4000Km.

Als jij er nu nog 5w30 in heb zul je zeker verschil in verbruik gaan merken.

Ga echter niet dikker dan 15w40, dat vinden je hydraulische klepstoters niet fijn.

Hallo Jeffrey,

in mijn Zafira uit 2001 zat dezelfde motor, gebruikte 1 liter op 1000Km op 10w40 olie. Ik heb er toen 15w40 olie ingegooid en een potje "No Smoke". Ik ging toen naar 1 liter op 4000Km.

Als jij er nu nog 5w30 in heb zul je zeker verschil in verbruik gaan merken.

Ga echter niet dikker dan 15w40, dat vinden je hydraulische klepstoters niet fijn.

Terug
Naar boven