• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Olympia Rekord 1955

Neej, speelgoed van mn broertje haha, we doen wel eens wat met muziek en licht.

Ik houd bewust niet bij wat het me kost, ik kan het achterhalen maar ga het niet optellen ofzo. Want ik denk dat je het er nooit uit haalt met taxatie of verkoop. Maar daar was die ook niet voor. Dit was project om van te leren. En als dit is gelukt wil ik nog een blitz gaan doen en een vooroorlogse.

Ik vind het echt mooi werk, en stoere plannen ook. Wat voor Blitz :?:

Oprijwagen is wel stoer, met deze Olympia achterop ofzo ;)

En idd, beter niet de kosten bijhouden, maar dan moet je wel budget hebben.

Druk bezig met allerlei onderdelen verzamelen, bij het inspecteren van de bodem bleek al dat de ophanging van de bladveren aan de voorzijden slecht was. Als iemand weet waar ik moet zoeken hoor ik het graag. Morgen een poging doen om ze er netjes onderuit te krijgen om eventueel te repareren.

Zo vandaag de andere kant schoon gemaakt, valt mee maar er is ook daar weer wat werk.

DSC_0063.jpg

DSC_0062.jpg

DSC_0061.jpg

De koker onder is wel slecht hopelijk niet te slecht om te kunnen repareren.

Inmiddels zit de neus alweer in elkaar, Het past allemaal goed en de spatborden stonden voorheen te ver naar buiten en lopen nu gelijk met de deuren.

Binnenkort de spatborden eraf en het binnenscherm spuiten. Daarna spatboarden schuren en alle delen spuiten in de epoxy primer.

Oja en de vooras moet er nog onderuit, want die wil ik ook helemaal reviseren. Zodat die net als achter er weer als nieuw uit ziet.

@Haasje17 wrote:Want ik denk dat je het er nooit uit haalt met taxatie of verkoop.

Dat is nu meestal de gedachte bij veel mensen, maar je haalt het er wel uit bij een taxatie.

Zo'n taxatie kost 150 euro, dat is niets met wat je in zo'n project stopt.

En met het rapport kan je hem ook gewoon allrisk als oldtimer verzekeren.

Zoek maar is op Autoconoom Taxatieburo (www.autoconoom.nl), die man wordt zelfs door Justitie ingehuurd.

Die doet al jaren mijn beide Corsa's en ik heb er met aanrijdingen al meerdere malen profijt van gehad.

Vandaag weer verder gegaan:

Overigens dat groene weer eraf geschuurd, dat is werking van siliconen in de oude verf / kit lagen.

Lang stil geweest, maar het staat nog niet stil.

De auto is zo goed als geheel blank:

Vooras in de menie en deels weer in een kleurtje en gemonteerd:

Motorruimte ook weer een kleurtje:

Naaais, Kom soms wel eens langs je huis gereden

heb een klantje op de rietvelden

steeds denk ik als ie bezig is stop ik ff

maar zie je nooit :jerry

Veel makkelijker een handboek waar stap voor stap montage en demontage staat beschreven ;) .

En als je goed kijkt zie je een veschil met een orginele, geen trommels en geen ankerplaten voor de remcilinders.

Jah, heeft orgineel geen rembekrachtiging, rem en stuurinrichting werkt ook geheel anders als tegenwoordig. Maar waar mogelijk probeer ik het te verbeteren. Stuur had nogal wat speling, dacht op het stuurhuis, maar dat was niet zo. Fuseekogels hadden nogal wat speling, maar is nooit anders geweest. Dus nu opzoek naar nieuwe kogels en nog rembekrachtiger. Maar niet zoals tegenwoordig op autos zitten. Het moet een bergachtiger worden in soort van buisvorm in plaats van trommel vorm.

en dat werkt net zo goed? en waar wil je die bekrachtiger vanaf gaan halen dan? btw komt er ook stuurbekrachtiging op dan? dan zou het helemaal fijn rijden zijn met zon oldie

Nee dat niet, geen idee moet ik nog uitzoeken, ik heb namelijk geen plek voor zon trommeltje, de remcilinder zit in de kokerbalk gepropt bij de olympia rekord.

Terug
Naar boven