• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Olympia Rekord 1955

Ik heb alle vloeistoffen van de auto ververst nadat ik de motor een keer had gestart. Nu is het als je heel goed luister niet helemaal weg als je de bogiekabel van de 2e zuiger afhaalt, maar wel zoveel minder dat ik daar in ieder geval zeker van weet dat iets mis is.

De nokkenas word aangedreven doormiddel van een tandwiel welke in contact staat met een tandwiel op de krukas. Speling op de nokkenas is er vrijwel niet. Klepspeling is ook minimaal. Motorblok heeft 69.000 km op de teller.

Ik ga denk ik dit weekend de carter pan eronderuit halen en de lagers en lager schalen controleren.

Vandaag de kokerbalken aan de onderzijde geïnspecteerd met een schroevendraaier even ezeltje prik gedaan.

Linker kant mooi hard, ik blij, rechtekant :cry toch wel wat rottigheid. Kokerbalken onder de auto helemaal netjes, bodem verders ook.

Links Achter:

Rechts Achter:

Rechts Voor:

Bodem:

Voor een auto van die leeftijd vind ik het heel netjes; dus rechterkant repareren en klaar.

Ga je nog bodembescherming aanbrengen :?:

En zo ja; wat ga je hiervoor gebruiken.

De bodem aan de binnenzijde van de auto ga ik behandelen met RX5 en RX10. Maar na veel lezen zowel goede als negatieve verhalen. Maar dat is eigenlijk wel over elk product te vinden. Dus ben nog niet helemaal zeker van wat ik met de onderkant ga doen.

Bitak is geen goede oplossing in ieder geval. Omdat er toch altijd wel ergens nog wat roest zit wat misschien niet zichtbaar is zoek ik een product wat toch echt geschikt is om roest te stoppen. Echt stoppen zal het nooit, maar toch zorgen dat het minder snel verder roest.

Voor de leeftijd valt het inderdaad mee. Maar ik heb hem gekocht met een idee hij heeft een harde bodem, maar keertje met een schroevendraaier en zat er doorheen.

Tja, wat dat betreft ga ik er altijd vanuit dat een oude auto altijd wel aandacht heeft.

Als het grootste gedeelte nog hard is, dan valt het toch mee lijkt mij.

Dus nu bodem helemaal kaal halen en dan behandelen.

Ik hoor ook veel goede verhalen over RX5 en RX10. Volgens mij kan je aan het 2e produkt wat er opgaat ook nog autolak toevoegen zodat de onderkant ook netjes in kleur staat.

Oude lagen bitac zijn met een electrisch plamuurmes te verwijderen.

Of met een verfstripper en een normaal plamuurmes. Wel een helse klus overigens.

Denk dat ik de bodem gewoon netjes zwart lak ook de bodem aan de binenzijde (delen die je niet ziet zeg maar) lak ik ook in de zwarte rx10.

Schutboard wil ik ook doen in de rx en dan rx10 op kleur laten maken. (zijwanden van de kofferbak ook in kleur).

En Benzinetank ook in de zwarte rx10.

Plannen lijken mij prima; als ik kan beginnen met restaureren ga ik ook met rx5 en RX10 werken. Weet nu nog niet of ik dan wel voor carrosserie kleur kies. Maar dat zie ik tegen die tijd wel.

Gr

Marcel.

Heej das ene mooie waggel jonge....

en mee goed bezig met de laswerken :thumb

Wat ga je doen met de buitenkant?

Delen bijwerken of geheel over spuiten??

succes met herstellen van dit juweeltje :wub

Ik wil het deel voor deel gaan aanpakken. Eerst alles wat rot is repareren, en conserveren. Daarna alle beschadigde of licht geroeste delen deel voor deel opnieuw in de lak zetten.

Vandaag met de koffer bodem bezig geweest:

Voor:

Na:

Na veele pogingen eindelijk een rechter spiegel gevonden, die gelijk is aan de linker.

Tevens spullen besteld om zelf te gaan ontchromen / verchromen.

Inmiddels ook een nieuw chromen deksel voor het reservewiel.

Vind dat wat netter ogen in de kofferbak als die af is.

@turbo.d wrote:keurig hoor. hoe heb je dat allemaal kaal gemaakt :?:

Met een roterende staalborstel op een boormachine.

Had eerst vrij grote borstels, nu wat kleinere dat gaat beter.

Al een black en decker boormachine in de soep. Die van de aldi die ik 10 jaar geleden hebt gekocht houd het (nogwel) langer vol.

Gaat het er echt niet goed af of is het erg extreem dan hier een daar de kleine slijptol met lamellenschijf.

Bedankt voror de uitleg. :thumb

En je werkzaamheden zien er goed uit.

Wiel ziet er ook weer netjes uit.

Gr

Marcel

Terug
Naar boven