• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Olympia Rekord 1955

Bovenzijde Tank nog nat:

Hoop dat het eindresultaat beter is word dan dit anders maar weer overnieuw.

Kofferbak bodem in de roestomvormer:

Reservewiel vrijwel af:

Resultaat na drogen:

072a1a23e9b4cbfd2b4445f2e0172e8c_zpseb8c088d.jpg

Ja dat werkt goed hé een staal borstel op een boor , Ik gebruik de boor ook als schuur schijf .

Slijptol gaat te hard en de toeren zijn ook niet te controleren met de boor gaat dat wel.

De auto ziet er nog best goed uit ondanks de krokante stukjes ik blijf volgen keep up the good work.

Helaas te vroeg gejuicht haha. Net de tank omgedraaid, zit er een afdruk in van de lak die eronder zat ik dacht dat die al hard was haha blijkbaar niet helemaal. Dus bodem nog maar een keer doen. RX5 ook nog niet helmaal droog in de kofferbakbodem, dus hopen op morgen kan die ook in de lak.

Verder vandaag toch nog wat rotte plekken in de bodem.

Aan de voorzijde ook dicht gemaakt:

Helaas ben ik niet helmaal tevreden met de oplossing. Tegen het schutboard zit wel vastgelast, maar niet doorgelast helmaal omdat het gewoonweg echt heel dun metaal is om te lassen.

Zaterdag rest van de bodem maar eens blank maken en lasnaden afkitten, roestomvormer en in de lak.

Vandaag ook een rechter spiegel binnen gekregen.

Bank past ook weer netjes erin:

Weet niet in wat voor ruimte je aan het werk bent, (qua verwarming) maar het is nu idd alweerwat kouder en vochtiger waardoor de lak enz langzamer droogt.

Mooiste is afbakken natuurlijk.

Is er veel rottigheid te vinden op de bodem:?: kaal halen lijktmij een puik plan.

Gr

Marcel

Werk in een garage welke verwarmt is rond de 21 graden. De bodem is vrij hard. En dan de kokerbalken zijn 3 helmaal niet aangetast door roest, heb erin gekeken ook aan de binnenzijde niet. 1 koker is wel aangetast en ook erg slecht. Die gaat eronderuit en komt nieuwe onder. Verder is de bodem hier en daar wat licht geroest.

En dan voor en zijkant waren grote plekken.

Doseren van sputien met een compressor en spuitpistool dat gaat toch echt wel heel goed als je de rx10 niet teveel verdunt.

Vandaag carterpan losgemaakt. En inderdaad drijfstanglagers zijn uitgesleten. Althans ik kan de drijfstang heen en weer bewegen de een wat meer dan de ander. Helaas krijg ik de carterpan er niet helemaal onderuit. Ik moet de gehele wielophanging verwijderen.

Inmiddels toch een andere manier gevonden denk ik, heb nu de spoorstangen losgemaakt en de stuurstang, hoop dat ik morgen als alles helmaal vrij is kan draaien todat de pan eronderuit kan.

Reservewiel is nu helmaal af:

Nog 4 te gaan.

Vandaag drijfstanglagers vervangen. Veroorzaker van het rammeltje ook gevonden. Gelukkig krukas niet ernstig beschadigd. Enkel toch een drijfstang waar naar mijn idee teveel speling op zit. Zie hier een nieuw, oud, en een kapot lager.

Dat ziet er idd niet best uit (die lagers schalen dan)

De rest van je project ziet er keurig uit.

Heb je de vlotter al getest/door gemeten :?: vaak zijn die weerstandsdraadjes door gesleten.

Heb je voor de rest geen slijtage in je carter:?: anders moet hij compleet geslepen en opgemeten worden en dan overmaats lagers erin.

Heb je de drijfstangen verder nog uitgewogen en vergeleken met de anderen :?:

Maar... Als jij dit project net zo aanpak als je Astra, dan komt het zeker goed.

Blijf het enthousiast volgen :thumb

Vlotter voor montage getest met de multimeter. Na montage getest en werkt prima. Ik heb er weer standaard lagers in terug geplaatst krukas opgemeten en lagers vergeleken. Enkel op de 2e cilinder houd ik een halve millimeter speling op de andere iets tussen de 0,03 en 0,08 mm speling. Dus ben bang dat het wel een keertje slijpen wordt.

Alleen wil ik eigenlijk een 2e motor zien te vinden. Zodat ik die dan kan reviseren.

Sluitwerk ga ik anders doen, ik ga vulprimer gebruiken voor zichtbare delen zodat er geen putjes en deukjes meer zijn en het mooi glad en glanzend wordt.

Als ik dat zo hoor en dat oude lagerschaaltje zie, ben ik bang dat binnen de kortste keren weer geratel te horen is; weet niet hoeveel de tolerantie mag zijn, maar als er een factor 10 verschil is... Dan is dat wel veel.

Hoop dat je het weer netjes krijg. Is dit het originele blok (ivm matching numbers)

Ga je ook delen opnieuw verchromen :?:

Gr

Marcel

Vandaag weer verder gegaan met het bodempje gaten zijn weer allemaal dicht. Alles blank. Nu aan het vertinnen.

Vandaag post gekregen, omdat de draadboom hier en daar echt slecht is. Alvast besteld zodat dit straks ook weer netjes is. Meteen nieuw zekeringkastje. En wat stekkertjes.

Oja en carterpan ook eens opnieuw gelakt omdat deze er nu toch niet onder zit.

Terug
Naar boven