• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Olympia Rekord 1955

Ik ga morgen naar de helmondse motor revisie, even kijken wat zij kunnen doen voor mijn krukasje.

Vandaag dit nog even gedaan, zekeringkastje interne verbindingen gemaakt en stikkers met orginele benaming geplakt:

@Haasje17 wrote:Weet iemand een goed revisie bedrijf omgeving Eindhoven?

Kennis Revisie aan de Zeelsterstraat (eindhoven)

Hier heb ik mijn CIH laten reviseren. Klein bedrijf, niet moeilijk wel makkelijk. Zou daar even gaan kijken of het iets voor je is.

Ik kon het topic over de kleuren niet zo snel terug vinden dusmaar even hier de grijs tinten voorde Olympia van 1955.

Cortinagrau C-9558

Comograu C-9564

Cremonbeige C-9002

Oxforsdgrau C-9006

Grau RAL 7010 C-9008

erg mooi project!!

mrt in veghel is een supergoed bedrijf ik ken meerdere mensen die daar een motor hebben laten reviseren allemaal super te vreden alleen ze zijn niet de goedkoopste.

Ik wilmremvloestof reservoir en hoofdcilinder vervangen voor iets wat lijkt op origineel. Weet iemand een goede optie?

Vandaag kop gedemonteerd en drijfstangen eruit gehaald, gaan morgen ook naar het revisie bedrijf. Hopelijk eind van de week weer een bijna nieuw torretje.

Krukas ligt bij het revisie bedrijf. Even controleren of de drijfstangen niet ovaal zijn geworden. Zijn ze dat wel, korten ze ze wat in en maken ze ze opnieuw rond, Kop vlakken, en dan weer alles monteren.

cd8a11c9358dbbb0428f81cb4c071355_zps76eb1136.jpg

cc06ec3d69f8127499625637766f56ac_zps495415ee.jpg

fb54072c561ee1018b1feb247a310620_zps4e49bc6c.jpg

251e16c3773713c5f5622f42e5359c46_zps69510bb8.jpg

802d48cf78a86d7b7b140edbda1f822e_zps7d06670f.jpg

5074ea1f0c22baceebc6707e15c6c831_zpsdf105716.jpg

7d8cdbde91d81a201d7a94aad9dd16c9_zps2a667fd3.jpg

Vandaag kop, krukas en drijfstangen weer opgehaald, Zijn geslepen en gevlakt. Dus moet er weer een tijdje tegen kunnen, nu morgen alles weer netjes in elkaar zetten. Daarna bedrading van de auto plaatsen, zodat ook dat weer helemaal nieuw is.

Binnenkant van het weekend ook spuiten.

Motorbok is erg handig bij opbouwen. helemaal goed.

Hoop dat je blok nog lang mooi blijft draaien strakjes.

gr

Marcel

Dat moet goedkomen.

Geslepen Krukas:

Kop Gevlakt en kleppen opnieuw ingeslepen:

Drijfstangen ingenomen en gehoond:

Drijfstangen welke nog goed waren:

ken je niet een 4 bak van een c rekord er aan zetten.

volgens mij moet die zo kunnen over zetten ( heb ik hier los liggen, mag je van mij wel kijken of die past ).

laat maar weten....

groeten johan

Vandaag blokje weer grotendeels in elkaar gezet.

Heb enkel een probleem, als ik het lager aan de vliegwielkant erop zet krijg ik de krukas niet rond, maar in deze lagerkap zit tevens een soort van krukaskering, en als ik deze eruit laat loopt die wel vrij.

Terug
Naar boven