• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ombouw naar 2.0s

Hallo,

Ik ben al bijna 10 jaar in het bezit van een b ascona v bj 77. Hier ligt nu een 1.6s motor in en wil deze gaan ombouwen naar een motor met iets meer pit.

IK dacht zelf aan een 2.0s, vooral omdat de auto is voorzien van een lpg installatie. heb ik liever een caraburateur motor.

Het liefst heb ik dan er dan ook een 5-bak versnellingsbak achter.

Ik dacht zelf om een compleet andere auto erbij te kopen waar dit inzit en dan om te bouwen.

Zou ik een 2.0s motor met 5 bak uit een opel rekord v bj 86 in mijn ascona kunnen leggen, of moet ik dan veel aanpassen? (alleen versnellingsbaktunnel)

Of raden jullie een andere motor aan?

Alvast bedankt voor jullie advies/reacties.

Gr Twan.

ik heb zelf in een manta met een 5 getrach de automaat as van een manta gebruikt gaat prima want hij gaat toch een 5bak gebruiken

Ik wil het niet te lastig en duur gaan maken, en als ik een 2.0s monteer ga ik van 60 pk naar 100 pk.

Dit zal toch wel te merken zijn, en de auto vlot genoeg maken.

(is de 2.0 ne een caraburateur motor?)

Wanneer ik een motor met 5-bak uit een record van bj 1986 monteer wat moet ik dan allemaal omzetten/veranderen,

of waar kan ik dit vinden?

Te veranderen?

Carterpan van ascona moet dan onder de record motor?

Versnellingsbaktunnel moet aangepast worden ivm de 5-bak en de positie van de pook hiervan.

Aandrijfas van de record komt dan ook onder de ascona .

Bedankt voor jullie info, Gr.

zijn deze tussen assen van een manta 5-bak nog redelijk goed aan te komen?

Wat voor getrag bak zit er eigenlijk achter zo'n record v 86? getrag 240?

Helemaal niet zo moeilijk.

De carterpan en de olie aanzuigbuis van de Ascona op de 2.0S overzetten, wel een nieuw gat boren voor peilstok.

Dan het gat tunnelbak zo`n 20 cm naar achteren, de zaak monteren en de zaak netjes dichtlassen.

De aandrijfas van een automaat uitvoering is gelijk van de 5 bak.

Ok, motor is duidelijk.

Maar als het gat in tunnelbak 20 cm naar achteren word geplaats, word dan de versnellingspook dan ook verkort?

En het plastic middenconsole wat op de tunnelbak ligt, moet dan ook vermaakt worden?

Schakelmechanisme van de getrag240 inkorten kan ook, hoef je niks aan je tunnel te doen.

B Manta/Ascona 3 traps automaat is idd korter dan de 5bak Ascona versie.

Goede tip over het inkorten van het schakelmechanisme, dit scheelt misschien wat werk.

had eens gezocht en zag op het net, bij een forum van opel GT stonden enkele foto's en uitleg hoe je dit moest doen.

Wat mag eigenlijk een complete motor 2.0s met Getrag 240 bak kosten? +/- ? wat is een fair prijs?

Weet iemand nog een betrouwbaar adres voor dit spul?

schakelmechanisme inkorten werkt perfect heb dit ook gedaan bij mijn ascona b

je kan dan de orginele console behouden zonder te lassen

ik heb wel voor de 240 bak een haakse overbrenging moeten kopen voor de km kabel omdat deze nogal rot uit kwam

ik heb evt nog een gereviseerde 2.2 cih staan echter zonder getrag

Een 2.2 cih is toch met injectie?

Omdat er een lpg installatie in de auto ligt gaat nl mijn voorkeur naar een caraburateur motor.

@louwe 16 klepper wrote:@DevilraY wrote:Schakelmechanisme van de getrag240 inkorten kan ook, hoef je niks aan je tunnel te doen.

B Manta/Ascona 3 traps automaat is idd korter dan de 5bak Ascona versie.

dat inkorten van schakelmechanisme

heb ik inderdaad ook vaker van gehoord

echter nog nooit gezien hoe dat er dan uitziet???

en die tussen as zijn we t dus over eens

gelukkig dacht al ff dat ik t mis had king:

en dat kan haast niet :jerry ;)

Hier staat het best duidelijk omschreven!

http://www.opel6070club.com/tekniset_tiedot/getrag_gt/getragt.htm

@Twan504 wrote:Een 2.2 cih is toch met injectie?

Omdat er een lpg installatie in de auto ligt gaat nl mijn voorkeur naar een caraburateur motor.

LPG op een Injectie CIH loopt ook voortreffelijk hoor. Ander gasstuk nodig en wat elektronica!

En een Getrag 240(CIH), tja je ziet er van 125 euro, maar ook van 200+, wat de gek er voor geeft/vraagt soms

Mijn 2.2 liep enkel op gas, met een injectiebuis...

Lekker simpel.

Maar op benzine reed ie niet, dat zat er allemaal niet op. (had wel gekund)

@Fearless wrote:Mijn 2.2 liep enkel op gas, met een injectiebuis...

Lekker simpel.

Maar op benzine reed ie niet, dat zat er allemaal niet op. (had wel gekund)

Klopt, dat gaat zelfs nog beter, minder vermogensverlies, betere respons van het gas. Alleen een jerrycan LPG is wat lastig halen als je zonder staat dus: goed je actieradius in de gaten houden.

Of, je kan natuurlijk ook een LMM in de koffer meenemen en een paar liter in je benzinetank voor het geval, dat...

Terug
Naar boven