• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ombouw naar automaat

goodoldopel

Post weinig
Wil mijn Monza ombouwen naar automaat.

Heb een Monza van 1982 30e .

Heb een automaat ar 35 op het oog kan dit passen van een soennieten b.

Gr. Good old opel

Dat gaat niet werken. De ar35 automaat heeft een beste sloot elektronica en deze gebruikt ook signalen van de motronic. De 3 liter van jou is te oud voor deze automaat. Als ik jou was ging ik op zoek naar een ouderwetse 4traps die standaard achter de 3liter hoort.

Als je er een 5 bak achter hebt wil ik hem wel ruilen tegen een goeie 4 traps automaat die ik nu onder mijn auto heb.

AR35 is niks als ellende:

Electronisch aangestuurt je moet dan de motronic overnemen verder passen je bak steuk en cardan as voor geen meter..

Neem beter een 03/71L die standaard achter een Monza Senator A2 lagen.

Soennieten B ??? :wtf

Zijn d'r werkelijk nog figuren die nog nooit van zo'n ding hebben gehoord, of hoe heb ik dat.

@Jo1 wrote:Soennieten B ??? :wtf

Zijn d'r werkelijk nog figuren die nog nooit van zo'n ding hebben gehoord, of hoe heb ik dat.

Ja schrijf fout van mij heb je goed gezien senator b.

Dan maar een andere bak zoeken of ruilen.

@kywieman wrote:Als je er een 5 bak achter hebt wil ik hem wel ruilen tegen een goeie 4 traps automaat die ik nu onder mijn auto heb.

Lijkt me een goed idee hoe verder.

kun je de wagens beter naast elkaar zetten.. je bent nogal wat meer nodig als enkel de bak wissel..

bedrading, achteras, schakelaars. kickdownkabel, olie koeler en leidingen..

tis anders wel een leuk ombouw klusje. :thumbup

Of je koopt een monza kant en klaar.

Weet er nog wel eentje :D :D

Voor de ombouw heb je in het volgende nodig:

Pedalerie

Vliegwiel

4 bak automaat incl. koppelomvormer en kick downkabel

Cardanas

Afdekplaat onderkant vliegwiel

Radiateur met oliekoeler en olieleidingen

Tunnelbak van automaat

Automaatpook met incl schakelaars en kabelboom

Beugeltje en gasmechanisme (eventueel ook zelf te maken)

Mocht je bovenstaande uit verschillende auto's gebruiken dan vergeet niet de radiateur en olieleidingen en automaat goed te spoelen en te voorzien van een nieuw filter voordat je ermee de straat opgaat. Als je rommel in je oliesysteem hebt gaat je bak niet lang mee.

Terug
Naar boven