• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ombouw naar webers

Louwe,het gaat om het principe van het ombouwen naar carbs, niet om de onderdelen zelf.

Ik heb wel het vermoeden dat pluuske er niet aan ontkomt om een ombouw te doen naar de specs van een ouder type blok ivm ecu, lambda en nog meer.

Louwe,het gaat om het principe van het ombouwen naar carbs, niet om de onderdelen zelf.

Ik heb wel het vermoeden dat pluuske er niet aan ontkomt om een ombouw te doen naar de specs van een ouder type blok ivm ecu, lambda en nog meer.

Dell'orto of solex?? Of carbs van motorfietsen?? Kawasaki 750cc dirtbike oid? Die ik had gezien, hadden een 38mm keihin vlakschuif

Dell'orto of solex?? Of carbs van motorfietsen?? Kawasaki 750cc dirtbike oid? Die ik had gezien, hadden een 38mm keihin vlakschuif

Louwe, hoezo zou een 40 te groot zijn?? Heb hier het David Vizard boek liggen.

45DCOE Weber op een bored&stroked A Series blok, 1435cc

123 corrected flywheel HP bij 7000 rpm

Louwe, hoezo zou een 40 te groot zijn?? Heb hier het David Vizard boek liggen.

45DCOE Weber op een bored&stroked A Series blok, 1435cc

123 corrected flywheel HP bij 7000 rpm

Motorcarbjes is leuk, maar als ik het allemaal over moest doen.....

Dan ging ik toch voor Webers.

Wat ik gemaakt heb was in totaal duurder als een spruitstuk en een stel weber carbs.

Plus dat het lastig is iemand te vinden die die dingen fatsoenlijk afstellen kan, want natuurlijk heeft niemand de juiste sproeiers liggen. En er zijn er zat die webers kunnen afstellen.

Motorcarbjes zijn er genoeg te vinden, maar controleer ze eerst goed voordat je wat kopen gaat. Ook carburateurs slijten. Bij motorcarbjes voornamelijk aan de gasschuif+naald.

Het is lastig om zelf een goed inlaatspruitstuk te maken. Je krijgt namelijk een raar spruitstuk omdat de carbjes niet rechtstreeks op je inlaatkanalen aansluiten. De binnenste 2 kun je waarschijnlijk een redelijk rechte pijp voor pakken, maar de buitentse zal een bocht in komen. Niet ideaal.....en lastig te fabriceren

Daarom heb ik er toen 1 uit Engeland besteld bij Bogg brothers. Kost wat centen, maar dan heb je wel wat.

Moet je alleen nog achter een ontsteking aan.

Je hebt speciale die je kan laten werken op je krukassensor, maar als je het voor elkaar kan krijgen om een electronische met hallgever te kunnen monteren is dat natuurlijk ook fijn. Zo zijn er zat die 1 van de nokkenaspoelies verbouwen om daarop de ontsteking te laten meedraaien... (zoals bij een 2l16v in een rwd auto)

Motorcarbjes is leuk, maar als ik het allemaal over moest doen.....

Dan ging ik toch voor Webers.

Wat ik gemaakt heb was in totaal duurder als een spruitstuk en een stel weber carbs.

Plus dat het lastig is iemand te vinden die die dingen fatsoenlijk afstellen kan, want natuurlijk heeft niemand de juiste sproeiers liggen. En er zijn er zat die webers kunnen afstellen.

Motorcarbjes zijn er genoeg te vinden, maar controleer ze eerst goed voordat je wat kopen gaat. Ook carburateurs slijten. Bij motorcarbjes voornamelijk aan de gasschuif+naald.

Het is lastig om zelf een goed inlaatspruitstuk te maken. Je krijgt namelijk een raar spruitstuk omdat de carbjes niet rechtstreeks op je inlaatkanalen aansluiten. De binnenste 2 kun je waarschijnlijk een redelijk rechte pijp voor pakken, maar de buitentse zal een bocht in komen. Niet ideaal.....en lastig te fabriceren

Daarom heb ik er toen 1 uit Engeland besteld bij Bogg brothers. Kost wat centen, maar dan heb je wel wat.

Moet je alleen nog achter een ontsteking aan.

Je hebt speciale die je kan laten werken op je krukassensor, maar als je het voor elkaar kan krijgen om een electronische met hallgever te kunnen monteren is dat natuurlijk ook fijn. Zo zijn er zat die 1 van de nokkenaspoelies verbouwen om daarop de ontsteking te laten meedraaien... (zoals bij een 2l16v in een rwd auto)

Terug
Naar boven