• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ombouw naar webers

Mjah vind ik wel, vele malen makkelijker.

Motorcarbjes is pas leuk als je zelf een simpel spruitje kan maken, zoal bij een vw golfje of ouwe polo.. Die hebben van die kleine blokjes waar de carbjes allemaal recht achter de inlaat staan. Dan kan je makkelijk zelf een inlaat maken.

Ik heb dus een bogg brothers inlaat gehaad, deze koste alleen wel een stuk meer als wat een inlaat voor een stel webers kost.

Een set webers worden nog wel eens aangeboden voor redelijk geld.

laag brandstofpompje, ontsteking, rev.limiter en meer heb je niet nodig.

Mjah vind ik wel, vele malen makkelijker.

Motorcarbjes is pas leuk als je zelf een simpel spruitje kan maken, zoal bij een vw golfje of ouwe polo.. Die hebben van die kleine blokjes waar de carbjes allemaal recht achter de inlaat staan. Dan kan je makkelijk zelf een inlaat maken.

Ik heb dus een bogg brothers inlaat gehaad, deze koste alleen wel een stuk meer als wat een inlaat voor een stel webers kost.

Een set webers worden nog wel eens aangeboden voor redelijk geld.

laag brandstofpompje, ontsteking, rev.limiter en meer heb je niet nodig.

40ers als je met een setje leuke nokken gaat rijden.

Alles kleiner is volgens mij gelijk ook weer een ander typetje carburateur met een andere aansluiting op het inlaatspruitstuk

40ers als je met een setje leuke nokken gaat rijden.

Alles kleiner is volgens mij gelijk ook weer een ander typetje carburateur met een andere aansluiting op het inlaatspruitstuk

Je kunt de motorfiets carbjes ook wel van elkaar scheiden, maar dan moet je wel de brandstoftoevoer en dergelijke tussen de carburateurs aanpassen.

Je kunt de motorfiets carbjes ook wel van elkaar scheiden, maar dan moet je wel de brandstoftoevoer en dergelijke tussen de carburateurs aanpassen.

Had ook altydnog idee om motor carberateurs te gebruiken maar helaas is projeckt weg

Heb de carberateurs nog liggen

Mocht iemand intresse hebben komen van een suzukie 1100 af

Mogen voor weinig weg

Intresse pm of bel maar 0611141316

@*Jurgen* wrote:Je kunt de motorfiets carbjes ook wel van elkaar scheiden, maar dan moet je wel de brandstoftoevoer en dergelijke tussen de carburateurs aanpassen.

Daar ben ik in het begin mee bezig geweest voor de 1.8 8v welke nooit is afgekomen.

Het is een hoop werk, 4 tstukken maken die er in passen. met o ringen

(2x aanvoer 2x retour)

Gasklepvolgers op elkaar aan laten sluiten......en vervolgens zien dat ze allemaal te gelijk open gaan. Iets verschil er in en het loopt al niet lekker meer. Dit moet ook van goed hard staal gemaakt worden want als het verbuigt klopt de gasklepverstelling al niet meer.

Heb hem helaas nooit afgemaakt, na een akkefietje (2 jaar lang lopen zeuren om iets te maken, en zelf wel vanalles voor m doen, en mij laten wachten...) met degene die het voor mij zou lassen/draaien heb ik het spul in de kliko geflikkerd en heb ik de 8v verkocht. Zonde van die mooie aangepaste kop die er op zat....... :(

Het mooiste is gewoon als ze aan elkaar kunnen blijven. Je hebt een hoop gepruts anders, met verhoogde kans op lekkages

Had ook altydnog idee om motor carberateurs te gebruiken maar helaas is projeckt weg

Mogen voor weinig weg

@eddepet007 wrote:Had ook altydnog idee om motor carberateurs te gebruiken maar helaas is projeckt weg

Mogen voor weinig weg

gasklepmaat?

Met vacuum gasnaalden?

hoe is de staat?

foto?

en nog mooier om te weten.....hartmaten van elk carbje

Wil nog een keer zelf een spruitje maken voor een oldschool golfje of polo 86c

@*Jurgen* wrote:Je kunt de motorfiets carbjes ook wel van elkaar scheiden, maar dan moet je wel de brandstoftoevoer en dergelijke tussen de carburateurs aanpassen.

Daar ben ik in het begin mee bezig geweest voor de 1.8 8v welke nooit is afgekomen.

Het is een hoop werk, 4 tstukken maken die er in passen. met o ringen

(2x aanvoer 2x retour)

Gasklepvolgers op elkaar aan laten sluiten......en vervolgens zien dat ze allemaal te gelijk open gaan. Iets verschil er in en het loopt al niet lekker meer. Dit moet ook van goed hard staal gemaakt worden want als het verbuigt klopt de gasklepverstelling al niet meer.

Heb hem helaas nooit afgemaakt, na een akkefietje (2 jaar lang lopen zeuren om iets te maken, en zelf wel vanalles voor m doen, en mij laten wachten...) met degene die het voor mij zou lassen/draaien heb ik het spul in de kliko geflikkerd en heb ik de 8v verkocht. Zonde van die mooie aangepaste kop die er op zat....... :(

Het mooiste is gewoon als ze aan elkaar kunnen blijven. Je hebt een hoop gepruts anders, met verhoogde kans op lekkages

Terug
Naar boven