origineel gepost door louwe 16 klepper
inderdaad is 1 van de grootste nadelen
1 ding is nog erger
hebben we ook meegemaakt
2 poesen verdwenen
1 veel later weergevonden overleden
1 nooit weer wat van vernomen
das eigenlijk nog erger
als n dier een goed leven heeft gehad
en overlijd door ouderdom heb je er vrede mee
als ze gewoonweg verdwijnen
blijf je je afvragen wat er gebeurd is
onze katten zijn vanaf toen ook allemaal gechipt
en nee dan lopen ze niets harder:jerry
maar zijn ze door b.v een asiel of dierenambulance
wel te traceren
Tja.. Je hoort nog wel is van die verhalen, als 'door de Chinees meegenomen' :thumbdown In hoeverre dat waar is, weet niet.
Aan de andere kant heb ook wel is wat gelezen over een inbraak, waarbij alle huisdieren (katten) ontvreemd zijn. :wtf
Hoe triest ben je dan.
Nou zijn er wel raskatten, als bijv. Siamesen, die serieus geld waard zijn. Me ouders hebben vroeger in Siamees kitten gehad. omstreeks 1984 / 1985 was dat. Me vader was zo gek er bijna 500 gulden voor neer te leggen.
3 weken later bezweek het diertje, had een ziekte onder de leden, alle andere kittens uit het nest ook. Me ouders hebben toen een gedeelte terug gekregen, en sindsdien hadden ze besloten nooit meer zoiets te doen, en alleen katten uit het asiel te halen. Meestal moet je dan ook betalen, maar dat zijn verzorgings kosten, en kosten voor een inenting o.i.d. dus dat is logisch.
Maar ja, die dure ras katten worden alleen voor de knaken gefokt natuurlijk, en de kans dat dan een keer fout gaat, ja die wordt dan wel erg groot. Hebberigheid van de fokker denk.. Maar ja, om heel veel geld voor zo'n ras kat neer te leggen.. :hmmz weet het niet hoor. zou 't zelf niet doen.
Tegenwoordig zijn er ook mooie track 'n trace systemen voor de kat !! met GPS. Werkt hetzelfde als dat in dure auto's wordt in gebouwd. :jerry
Hier deze..
Denk dat ik dat ook is een keer ga aanschaffen..