• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Omega a c 20 ne naar c 20 xe

denk dat de onsteking naar voren moet, want die past denk ik niet meer icm kachelhuis, motorkabelboom hebje nodig, uitlaatspruitstuk, voor de rest carterpan, motorsteunen en bak zal het gewoon hetzelfde zijn.

plannen voor de zilvere? :wub :wub echt een gaaf apparaat :thumbup

Is en C 20 XE met losse ontsteking, kan ik dus overal plaatsen.

En bij de C 20 NE zit die ja ook achter tegen het shutboard aan.

Wat ik graag wil weten is hoe het zit met het spruitstuk en wat voor en vliegwiel ik kan gebruiken.

De C 20 XE uit en calibra heb ik al hier liggen met alles op en eran.

Alleen als het niet veel scheelt en de overbrenging van de omega te lang is voor de c 20 XE motor blijf ik gewoon met de c 20 NE rijden .

Is gewoon leuk speelgoed en ligt op de weg als en train.

Met de groote remmen van de 24 V en 38er klauwen achter van de senator kom je al goed vooruit.

Moet ens kijken als ik niets ergs meer tegenkom blijf ik hem houden kost ja niet veel aan vaste kosten, als ik hem verkoop ben je de eerste die ik iets laat weten.

gr. Peter

ow dat is makkelijk met dis ontsteking! maar NE onsteking steekt minder ver uit als die van een XE.

Als het goed is kan je gewoon het XE vliegwiel gebruiken icm de omega plaat en drukgroep, als je in ieder geval geen kom vliegwiel heb.

Terug
Naar boven