• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Omega afgekeurd

Resi

Lid
Me omega B uit 97 is afgekeurd, bij de Kwikfit werden een aantal kleine puntjes geconstateerd!

- Achter demper ontbreekt ! (prijsje Kwikfit 375 euries)

Heb hem maar tweedehands gekocht uurtje werk kosten 50,-

- koplampen voor zowel links als rechts dof! (prijsje Kwikfit 460 euries)

Heb een busje koperpoets gehaald en me polijstborsteltje op me schroef machientje gezet en hoppa als nieuw, kosten 8,50

Nu nog even die hulp pitmanarm, en die ruitenwisserpomp en dan zijn we weer voor een jaartje klaar

en alle info via dit forum verkregen, bedankt allen (ook names Kwikfit :-) )

Hoe kan je je achter-demper nu kwijt zijn?

Koplamp dof is dacht ik geen afkeur of het beeld moet ernstig verstoort zijn of verschillen.

Voor de rest valt het mee.

you can't gat better than a kwik-fit fitter. om te :cry het zijn l*&sers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!en daar gaat een omi heen. :puke

zelfs als je een rechte pijp naar achteren maakt is het nog geen afkeur. je krijgt wel een waarschuwing voor het geluid.

Hoe kan je je achter-demper nu kwijt zijn?

Koplamp dof is dacht ik geen afkeur of het beeld moet ernstig verstoort zijn of verschillen.

Voor de rest valt het mee.

you can't gat better than a kwik-fit fitter. om te :cry het zijn l*&sers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!en daar gaat een omi heen. :puke

zelfs als je een rechte pijp naar achteren maakt is het nog geen afkeur. je krijgt wel een waarschuwing voor het geluid.

ik heb ook eens zoiets met de koplampen gehad, ik heb er toen blankelak op gespoten, daarna was ie wel goed, vraag me dus af hoe precies ze soms kijken ;-)

gr rene

ik heb ook eens zoiets met de koplampen gehad, ik heb er toen blankelak op gespoten, daarna was ie wel goed, vraag me dus af hoe precies ze soms kijken ;-)

gr rene

Je kan de volgende keer beter bij een onafhankelijk APK station de keuring laten uitvoeren.

Die keuren zowieso iets minder vlug af omdat je het daar toch niet kan laten maken.

Bij bijv. een kwikfit heb je de kans dat ze eerder iets afkeuren om dan evt. reperatiekosten extra te kunnen rekenen.

het is inderdaad zo dat bij de KWAK-FIT men vaaker de wagen afkeurd en met name op heel vaag 1 of meerdere banden ,uitlaat niet gasdicht en de schobrekers maar dat zijn hun winst pakkers .

en dan de prijs die men neerlegt om te janken.

onderdelen zijn daar meestal zo,n 30 % te duur.

hier kan ik een werk nemer van deze knutsel club als men een uitlaat nodig heeft snel bellen ze Brezan moet je kijken wat daar aan opcenten op de bruto prijs gaat .

voorbeeld .

staat Astra van iemand die ik goed kan bij die koekenbakkers gat in radiateur kan wisten we ook.

radiateur halen ze bij Rijsbergen www.hbase.nl het is een 17 dti g astra radiateur kost 206€ ik heb daar 35% op ook de kwak fit ,, word berekend 268€ voor de radiateur en dan het inbouw gedoe verder he ,maar let op daar .

dus ga naar een keurings station wat reklame maakt zo als hier(Hoofddorp) veel is keuren en afmelden 19,50 € voor een benzine wagen ,je hebt bij af keur 5 werkdagen de tijd om op de zelfde betaling de wagen te laten zien .

dat zijn meestal reparatie werkplaatsjes die ook nog netjes een prijsje maken als er werkelijk wat is .

Bert

Je kan de volgende keer beter bij een onafhankelijk APK station de keuring laten uitvoeren.

Die keuren zowieso iets minder vlug af omdat je het daar toch niet kan laten maken.

Bij bijv. een kwikfit heb je de kans dat ze eerder iets afkeuren om dan evt. reperatiekosten extra te kunnen rekenen.

Inderdaad, Kwit Fit of dergelijk is heel makkelijk met afkeuren.

Heb mn vorige Omega bij de Profile laten keuren ieder klein onnozel rubberscheurtje was afkeur, maar handrem die niet strak werd was goed..

Mn gele koplampen mochten volgens hem ook niet..

Het was een speciale winteraktie voor 10 euro toen.. Maar ik weet wel dat ik nooit meer naar zo'n tent ga voor APK :puke

Gr

het is inderdaad zo dat bij de KWAK-FIT men vaaker de wagen afkeurd en met name op heel vaag 1 of meerdere banden ,uitlaat niet gasdicht en de schobrekers maar dat zijn hun winst pakkers .

en dan de prijs die men neerlegt om te janken.

onderdelen zijn daar meestal zo,n 30 % te duur.

hier kan ik een werk nemer van deze knutsel club als men een uitlaat nodig heeft snel bellen ze Brezan moet je kijken wat daar aan opcenten op de bruto prijs gaat .

voorbeeld .

staat Astra van iemand die ik goed kan bij die koekenbakkers gat in radiateur kan wisten we ook.

radiateur halen ze bij Rijsbergen www.hbase.nl het is een 17 dti g astra radiateur kost 206€ ik heb daar 35% op ook de kwak fit ,, word berekend 268€ voor de radiateur en dan het inbouw gedoe verder he ,maar let op daar .

dus ga naar een keurings station wat reklame maakt zo als hier(Hoofddorp) veel is keuren en afmelden 19,50 € voor een benzine wagen ,je hebt bij af keur 5 werkdagen de tijd om op de zelfde betaling de wagen te laten zien .

dat zijn meestal reparatie werkplaatsjes die ook nog netjes een prijsje maken als er werkelijk wat is .

Bert

origineel gepost door rpjverhoev

gr rene

Dan heeft de keurmeester dat gemist.

Bespoten lampen is AFKEUR.

Inderdaad, Kwit Fit of dergelijk is heel makkelijk met afkeuren.

Heb mn vorige Omega bij de Profile laten keuren ieder klein onnozel rubberscheurtje was afkeur, maar handrem die niet strak werd was goed..

Mn gele koplampen mochten volgens hem ook niet..

Het was een speciale winteraktie voor 10 euro toen.. Maar ik weet wel dat ik nooit meer naar zo'n tent ga voor APK :puke

Gr

origineel gepost door rpjverhoev

gr rene

Dan heeft de keurmeester dat gemist.

Bespoten lampen is AFKEUR.

Terug
Naar boven