• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

omega lotus op marktplaats.

@RISL

Helaas is de beste site over de Lotus al 6 jaar niet meer geupdate, zo jammer.

Het is niet te hopen dat straks de site ineens weg is want daar staat veel info op.

Ik denk dat we toch van 950 moeten uitgaan omdat op die site ook het aantal per land staat vermeld.

En die komt ook uit op 950.

@yves475 wrote:hier in België stond er enkele jaren geleden eentje te koop met volgnummer 0941B

als dat rond 2006 is geweest kan die dat geweest zijn van men kameraad die kwam namelijk uit belgie

Op dit moment zeg ik die klopt die.

Maar ik ga nog wel even aan de gang met die niet vermelde type's die wel een nummer gekregen hebben op die site.

Als dat er 43 zijn dat is het snel duidelijk denk ik.

Heb James gemaild om te vragen wat de status van zijn site is.

Meteen even weer een mooi verslag van Autovisie uit 1992 over de Lotus tevoorschijn getoverd.

Was echt zo'n smulverhaal vol met superlatieven, de auto voor die test was een Belgische met kenteken B.8085, het productienummer weet ik niet.

De kop van de titel: De auto die ons land niet haalde: Lotus Omega, te snel voor Nederland.

Wel vreemd trouwens dat er maar 950 zijn geproduceerd, in dat verslag spreekt men over een geplande productie van 1100 exemplaren die allemaal al verkocht waren.

(Duidelijk dat in '92 de crisis nog niet had toegeslagen.)

1100 was volgens mij de originele planning (waar ze vanuit gingen tijdens de ontwikkeling), maar dat getal is volgens mij al vrij snel bij gesteld.

@petrolhead wrote:Phil, het kan ook zijn dat je een omega evo 500, of een gewone 3000 gezien hebt.. zo'n lotus kom je inderdaad niet vaak tegen :wub

De Evo 500 is nog wat zeldzamer, hiervan zijn er ongeveer 350 van gemaakt.

Van de lotus omegas die hier in nederland zijn ken ik er een stuk of 5 van.

Weet de staat van deze niet maar de prijs is niet verkeerd.

Vind het wel gek(en dat is ook bij andere adv.)dat mensen niet eens de moeite nemen om hun auto netjes te wassen, of mooie fotos op te zoeken.

Wat is zijn richtprijs dan van die omega?

Wat een droomauto :D

Opknappen en achter 20-25 jaar verkopen met 200% winst :jerry

@johani500driver wrote:@petrolhead wrote:Phil, het kan ook zijn dat je een omega evo 500, of een gewone 3000 gezien hebt.. zo'n lotus kom je inderdaad niet vaak tegen :wub

De Evo 500 is nog wat zeldzamer, hiervan zijn er ongeveer 350 van gemaakt.

Van de lotus omegas die hier in nederland zijn ken ik er een stuk of 5 van.

Weet de staat van deze niet maar de prijs is niet verkeerd.

Vind het wel gek(en dat is ook bij andere adv.)dat mensen niet eens de moeite nemen om hun auto netjes te wassen, of mooie fotos op te zoeken.

klopt, zou ze allemaal wel willen hebben :wub

Terug
Naar boven