• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

omega motor in c kadett???

vraagje, wil een omega 2.0 16v kopen en deze volledig met versnellingsbak omleggen in mijn 1.6s coupe automaat welke problemen kom ik tegen??? alvast bedankt king:

Elektrische systeem aansluiten, inclusief een electrische brandstofpomp aanleggen i.p.v. een zelf aanzuigende pomp.

Motor steunen aanpassen ?

Uitlaat op maat maken ?

Cardanas pas maken ?

Elektrische systeem aansluiten, inclusief een electrische brandstofpomp aanleggen i.p.v. een zelf aanzuigende pomp.

Motor steunen aanpassen ?

Uitlaat op maat maken ?

Cardanas pas maken ?

de eerste 2 was ik al over uit, het ging mij meer om ontsteking als in waar zit deze bij een omega?? en wat voor cardanas moet ik hebben?? of past mijn automaatas er zonder meer onder?? en komt mijn pookgat fatsoenlijk uit of moet ik een nieuwe maken??

de eerste 2 was ik al over uit, het ging mij meer om ontsteking als in waar zit deze bij een omega?? en wat voor cardanas moet ik hebben?? of past mijn automaatas er zonder meer onder?? en komt mijn pookgat fatsoenlijk uit of moet ik een nieuwe maken??

r25 is dat de bak van de omega?? en wat bedoel je met as op maat?? zelf de flex erinzetten??? of een as nieuw laten maken??

r25 is dat de bak van de omega?? en wat bedoel je met as op maat?? zelf de flex erinzetten??? of een as nieuw laten maken??

Zou je as niet zelf vermaken, als je het niet goed doet en hij breekt af dan kan deze door de bodem naar binnen komen. Er zijn bedrijven genoeg dit dit kunnen lassen en balanceren..

Zou je as niet zelf vermaken, als je het niet goed doet en hij breekt af dan kan deze door de bodem naar binnen komen. Er zijn bedrijven genoeg dit dit kunnen lassen en balanceren..

een normale 16v makkelijker?? lijkt me niet, aangezien de motor van een omega al in lengte richting erin ligt dus moet eigenlijk geen last hebben van verdeler en de uitlaat staat al de goeie richting op!!

en geeft het dan geen as die direckt past???

een normale 16v makkelijker?? lijkt me niet, aangezien de motor van een omega al in lengte richting erin ligt dus moet eigenlijk geen last hebben van verdeler en de uitlaat staat al de goeie richting op!!

en geeft het dan geen as die direckt past???

Heb een complete c20xe ombouw te koop staan voor de kadett coupe.....

Scheelt je een heleboel zoek en denk werk, en waarschijnlijk nog geld ook nog ;)

Gr.Kerni

Heb een complete c20xe ombouw te koop staan voor de kadett coupe.....

Scheelt je een heleboel zoek en denk werk, en waarschijnlijk nog geld ook nog ;)

Gr.Kerni

Hej jij had ook een D kadett toch ?? heb volgens mij een keer velgen bij je gekocht.

Wil je een eco tech motor aan de praat krijgen moet je ook de contactring en sleutel en dergelijke van de auto pakken waar die uit komt. Dit in combinatie met de bijbehorende ECU

Hej jij had ook een D kadett toch ?? heb volgens mij een keer velgen bij je gekocht.

Wil je een eco tech motor aan de praat krijgen moet je ook de contactring en sleutel en dergelijke van de auto pakken waar die uit komt. Dit in combinatie met de bijbehorende ECU

hey glenn jip klopt had een d kadett was helemaal klaar 1 jaartje ofzo mee gereden ma vondt het model d toch minder dan mijn oude vertrouwde c coupe hahaha heb hem op markplaats verkocht mischien heb je hem wel zien staan.

heb nu een c coupe super hard en deze wordt volgend jaar uiteen gehaald!! bedankt voor de info. van contackslot maar denk dat ik een hele omega koop en dan alles eruit haal wat ik nodig heb. trouwens heb je d un beetje gevolgd ziet er goed uit en zal wel rap van de plaats komen he groet ruud

Terug
Naar boven