• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Omega motorprobleem

maandag avond heb ik even naar de omega gekeken

het viel mijn op dat de rechte kat ver ziekelijk warm is en de linker kat zo koud is

kan dat het niet de oor zaak zijn van het in houden van de moter en er zit niks los in de kat

Een kat kan vanbinnen gebroken zijn en vol zitten. Heb ik gehad met een 2.0 16V. Daar gaat hij inderdaad heel raar van lopen....

maandag avond heb ik even naar de omega gekeken

het viel mijn op dat de rechte kat ver ziekelijk warm is en de linker kat zo koud is

kan dat het niet de oor zaak zijn van het in houden van de moter en er zit niks los in de kat

Erg vervelend zo'n vergruisde kat. Heb dit al meerdere malen gezien. Even met een lange pin de gruis aan stukken slaan en eruit halen. Of gewoon de kat vervangen.

Laatste keer dat ik dit gedaan heb was bij een oude mondeo.... ding siste het uit door de spruitstuk pakking. niet meer dan 3000 toeren en geen vermogen meer. Achterste blok in de kat was helemaal aan stukken en 1 stuk was net zo mooi rond gesleten dat het een pingpongbal leek. Als je veel gas gaf ging dat net zo mooi voor de opening zitten en dichte dan de opening af.

Veel succes ;)

Een kat kan vanbinnen gebroken zijn en vol zitten. Heb ik gehad met een 2.0 16V. Daar gaat hij inderdaad heel raar van lopen....

het probleem is op gelost het was een sensor achter op het moter blok

nog een vraag over airco pomp

de airco pomp draait niet

er licht geen zekering uit

mijn vraag is de pomp kapot of wat anders

Erg vervelend zo'n vergruisde kat. Heb dit al meerdere malen gezien. Even met een lange pin de gruis aan stukken slaan en eruit halen. Of gewoon de kat vervangen.

Laatste keer dat ik dit gedaan heb was bij een oude mondeo.... ding siste het uit door de spruitstuk pakking. niet meer dan 3000 toeren en geen vermogen meer. Achterste blok in de kat was helemaal aan stukken en 1 stuk was net zo mooi rond gesleten dat het een pingpongbal leek. Als je veel gas gaf ging dat net zo mooi voor de opening zitten en dichte dan de opening af.

Veel succes ;)

het probleem is op gelost het was een sensor achter op het moter blok

nog een vraag over airco pomp

de airco pomp draait niet

er licht geen zekering uit

mijn vraag is de pomp kapot of wat anders

Terug
Naar boven